25 april: van Attendorn naar Schweppenhausen - Reisverslag uit Schweppenhausen, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 25 april: van Attendorn naar Schweppenhausen - Reisverslag uit Schweppenhausen, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

25 april: van Attendorn naar Schweppenhausen

Door: Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

26 April 2013 | Duitsland, Schweppenhausen

Hallo luitjes

Gisteren was het "korterokjes/broeken-weer". Onder stralende omstandigheden (zon en 25 gr Celsius) reden we van Attendorn naar Schweppenhausen. Daar stond camping AUMUEHLE als volgende halteplaats gepland.

De rit van ca 240 km's leidde o.a. langs Koblenz, Montabauer en de rvier de Rhein.
Jan wilde graag vanaf het stadje Boppard de Rhein gaan volgen, maar we misten de juiste afslag. Toen maar doorgereden naar de volgende afslag richting het oude stadje Sankt Goar. En daar haalde Jan weer eens een stunt uit. We bevonden ons op een smalle weg, waar slechts voertuigen tot 2,8 ton waren toegestaan. Maar mijn Jan zal Jan niet zijn, als hij dat verbod niet zou negeren. Volgens hem staat er op de wegenkaart geen brug afgebeeld. Dus doorrijden maar. Toen kwamen een verkeersbord tegen met een dalingspercentage van 19% en de weg werd steeds smaller en bochtiger. Een 2-tal haarspeldbochten die met een camper bijna niet ronden waren. Hahahaha. Maar goed, we konden niet meer terug en dus in z'n 2e versnelling + met de voet op de rem verder. Uiteindelijk kwamen we met toch een zucht van verlichting en zonder haarscheuren in het pittoriske dorpje Sankt Goar.
En wat een prachtige panorama's. Een aantal kilometers verderop weer even gestopt, want we zagen aan de overkant de bekende Loreley liggen. Zie ook de foto's.
Al met al genieten van de schitterende omgeving en die steile afdaling zijn we alweer vergeten. Hahahaha

Rond 15:00 uur kwamen aan op minicamping Aumuehle. Hier blijven we voor 2 overnachtingen en zaterdag rijden we door naar camping Schwabenmühle nabij Weikersheim (ten zuiden van Würzburg).

Op deze camping is wel draadloos internet, maar het signaal is alleen nabij de receptie te onvangen. Dus 's-avonds kunnen we vanuit de camper niet online komen.

Tot zover onze belevenissen van gisteren.

Groetjes van de Vinkies

Ps. Vandaag is het een regenachtige dag, net als in ons kikkerlandje, denken we.

• 26 April 2013 - 14:34

Patrick:

Volgens mij zat Rietje met zweet in haar handjes naast jou Jan tijdens de steile afdaling. Gelukkig is alles goed gegaan. Veel plezier!

• 26 April 2013 - 17:47

Sandra:

Prachtige route he, langs de Rijn? Wij reden er vorig jaar met de trein langs. Fantastische kastelen en burchten. Hoe moet het wel niet zijn geweest om daar te wonen in vroeger tijden?!
    Geniet!
    San

• 26 April 2013 - 17:54

Aqua:

Overbekende plaatjes voor progrockers Jan. Die komen wij elk jaar tegen als we het progfestival gaan bezoeken. En die 19% afdaling naar de Rijn is ook bij ons bekend. Dat was in de remmen knijpen, maar dan wel fietsremmen natuurlijk. Ik had van jou wel verwacht dat je met de pont over zou gaan om even het festivalterrein te bekijken. Daar is trouwens ook een camping met een ouwe mopperkont als beheerder. Veel plezier verder. Morgen An Dek.

• 27 April 2013 - 13:50

Gerda Vink :

Ik was gaan lopen!!!! Fijn weekend !

• 28 April 2013 - 12:11

Netty:

Moest wel weer even grinniken toennik dit verhaal las. Ik wacht nu op en story dat Riet rijdt en Jan er eens naast zit te zweten. Kom op Rita go fot it! Veel plezier en blijf schrijven.