Bijna ons reisdoel bereikt. - Reisverslag uit Ourique, Portugal van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Bijna ons reisdoel bereikt. - Reisverslag uit Ourique, Portugal van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Bijna ons reisdoel bereikt.

Door: Jan Vink

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

19 Mei 2008 | Portugal, Ourique

Eindelijk zijn we weer zelf in de gelegenheid om een nieuw bericht te plaatsen.
Nog 80 km's en we hebben ons reisdoel Carvoeiro bereikt. Vandaag zijn we na 360 km's in Ourique aangekomen. De eerste 140 km's ging over slechte wegen, maar daarna ging de reis voortvarend over goed geasfalteerde wegen. Al met al duurde de rit bijna 6 uur. We staan momenteel op een gezellige en kleine SVR-camping. De eigenaren Albertje Boog en Herman Freriks zijn afkomstig uit de provincie Groningen en hebben in 2004 de grond aangekocht en runnen momenteel een goed geoutilleerde kleine camping met maximaal 20 plaatsen, gelegen aan het riviertje Mira. (!!!!!)
Tijdens het borrel- en kennismakingsuurtje ontmoetten we een echtpaar uit De Zilk en de man blijkt een neef te zijn van een biljartmaat Herman van Ham en een bevriende plantenkweker uit Lisserbroek, te weten Siem van Ham. Verder kent hij m'n biljartvriend Kees Kroon ook goed, omdat hij wel eens klusjes voor hem heeft gedaan.Allemaal wel óf geen toeval????
Aanstaande woensdag reizen we door naar Carvoeiro, alwaar we Raymond, Patrick, Mira en Mark hopen te ontmoeten. Zij hebben in Carvoeiro een vakantievilla, met zwembad, gehuurd. We gaan ervanuit, dat we dan ook een dagje van het zwembad gebruik kunnen maken. Verder hopen we een aantal bekenden van voorgaande vakanties te ontmoeten, zoals Conny & Rob Frauenfelder, Hans & Joke Reijnen van de Carvoeiro Bar, John & Francien Rijnsoever van het restaurant Maxime en Jan & Karin Mortier van het restaurant l'Orange.
Tot op heden is het voor ons al een onvergetelijke vakantie. We hebben al van zoveel mooie dingen kunnen genieten, dat we ons zeer gestreeld voelen dat we dit allemaal mogen meemaken.
Tot slot willen we Raymond bedanken voor de eerdere reisverslagen en de reacties die we van jullie kregen.
Groetjes en tot een volgend reisverslag,
de Vinkies

• 19 Mei 2008 - 21:40

Anke:

Leuk om weer eens iets van jullie zelf te horen, alhoewel Raymond jullie avonturen uitstekend over weet te brengen, mijn complimenten hoor!!!!
    En Jan hoe vaak moet ik je nog zeggen dat toeval niet bestaat.. geloof me nou..
    Dat zwembad, dat zal wel doorgaan denk ik. Geniet van jullie verblijf in Portugal.
    Straks het laatste stuk nog en dan relaxen en genieten van alle bekenden...
    Liefs en groeten van Anke en Adrie.

• 19 Mei 2008 - 22:26

Raymond:

Wat ziet Rietje er als een echte, stoere bergbeklimmer uit op die foto. Hulde! ;-) Ik zou zeggen: tot vandeweek!

• 20 Mei 2008 - 15:10

Mary:

hallo Jan en Riet
    jullie hebben er weer een prachtige rit op zitten,Nou Riet ik weet het
    niet,het lijkt er op dat Jan je op die berg gezet heb,want zo te zien schijt je in je broek?..Geniet maar lekker en tot de volgende mail knuffel van Mary en de groetjes aan raymond

• 20 Mei 2008 - 17:38

Wilma:

hallo Rita en Jan

geweldig dat jullie zelf weer verslag uit kunnen brengen, en ik moet zeggen Jan ,het leest ook prettig hoor, maar je zoon verdiend echt een compliment.
    Zeg Rita wat een sportief vrouwtje ben jij daar in die bergen, Jan laat zich niet zien, stoer hoor.
    Geniet lekker van jullie reis, hij gaat voorspoedig, en wij genieten er ook van,om zo met jullie mee te reizen.
    Groetjes wilma

• 20 Mei 2008 - 17:47

Yvonne:

Hallo Jan en Riet

zo jullie schieten nu op naar julie bestemming met veel mooie plekjes ,zoals jullie het doorgeven
    maar Jan wanneer ga jij is klimmen hihihihi
    hier word het weer ook weer beter dus kunnen we ook weer van de zon genieten
    Toppie dat Raymond jullie verslagen hier neer zet ik wens hem ook een fijne vakantie
    en jullie gewoon door gaan met genieten

Groetjes Jan en Yvonne

• 20 Mei 2008 - 19:30

Wilma:

Hartstikke leuk dat jullie je eindbestemming gehaald hebben hoor,,, en dat voor zon eerste lange rit met een camper,,,,,,,,,,heeel veel plezier.
    xxx wilma en steef