Weer terug op het "thuishonk". - Reisverslag uit Lisserbroek, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Weer terug op het "thuishonk". - Reisverslag uit Lisserbroek, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Weer terug op het "thuishonk".

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

12 Juli 2008 | Nederland, Lisserbroek

Na bijna 3 maanden, zijn we gisteren -na een korte tussenstop in Zwijndrecht - in Lisserbroek aangekomen.
M'n schoonvader zei vroeger altijd, dat je een "feest" op het hoogtepunt moet beëindigen en dat hebben we gisteren dan ook gedaan.
We kunnen terugkijken op een geweldige camperreis en het geeft ons een heel rijk gevoel dat we dit hebben kunnen/mogen doen.
We hebben nooit eerder - in een toch relatief korte tijd - zoveel mooie en interessante indrukken opgedaan. De landschappen, de dorpen, steden, oudheden, culturen en mensen etc etc

Frankrijk was voor ons een "onontgonnen vakantieland", maar wat hebben regio's als Normandië, Bretagne, de Pyrennéen, de Dordogne en het Loire-gebied toch ontzettend veel aan schoonheid te bieden. En ondanks dat gaf ons weerzien en verblijf in Portugal ons de beste gevoelens. Voor ons blijft het toch een soort 2e vaderland.

Toch gaf het verblijf in Zeeuw-Vlaanden ons óók een goed gevoel. Een gevoel van weer "thuis in Nederland" te zijn, ondanks het typisch Hollandse weer (veel regen dus) tijdens de laatste 2 dagen.
Bijzonder (ondanks de regen) was afgelopen woensdag het bezoek aan Vlissingen. Daar ontmoetten we tijdens de lunch de "freule" Anke, gastvrouw van onze eerste overnachtingsplaats in Gapinge (gem. Veere) en het weerzien met haar gaf ons het gevoel, dat de "kring van onze reis" nu rond was.

Ja en dan het betreden van ons huis in Lisserbroek. We zeiden op dat moment tegen elkaar "Wat doen we, blijven we óf gaan we weer op reis?".
Antwoord: "Nee, we hebben het fantastisch naar onze zin gehad, maar het is mooi geweest. We hebben ons feest op het hoogtepunt beëindigd".

Wij danken iedereen die onze reis hebben gevolgd en hun leuke en spontane reacties hebben gegeven.

Op naar de volgende "uitdaging".

• 12 Juli 2008 - 10:43

Conny & Rob:

Welkom thuis luitjes, wat een prachtige trip hebben jullie gemaakt.

Tot ziens in Carvoeiro!

Conny & Rob.

• 12 Juli 2008 - 10:54

Ruud De Groot:

Welkom thuis. Leuk dat jullie het zo leuk hebben gehad. Volgend jaar zeker 6 maanden van huis weg?

• 12 Juli 2008 - 10:58

Wilma:

Hoi Rita en Jan

Welkom thuis zou ik zo zeggen, wat hebben jullie een fijne reis gemaakt zeg.
    Ik wil jullie dan ook bedanken dat ik heb mee mogen genieten van de verslagen van jullie, in één woord geweldig.
    Groetjes Wilma

• 12 Juli 2008 - 12:47

Elly:

Hoi Jan en Riet
    Fijn dat jullie weer goed thuis gekomen zijn!
    Heerlijk....dat jullie zo genoten hebben....volgend jaar weer???????
    Riet,,,je bent super bruin en Jan,,,leuke foto met die wijnfles!!!!
    Ha Ha....
    Daar moet op gedronken worden toch?????
    Groetjes Ton en Elly

• 12 Juli 2008 - 14:57

"freule" Anke:

Welkom thuis Jan en Riet. Ik vond het trouwens erg leuk om samen met jullie de kring rond te maken. Jammer dat het weer niet zo meewerkte. Nu komt de tijd van verhalen vertellen en foto's bekijken!!!
    Veel plezier!!

• 12 Juli 2008 - 17:01

Vinsent En Jannie :

Hallo Riet en Jan,

Geweldig dat jullie genoten hebben en weer heelhuids (vooral bruin) thuis zijn. Laat je de flessen wijn nog wel even rusten na deze ontstuimige reis?

Veel plezier bij het nagenieten!
    Jannie en Vinsent

• 13 Juli 2008 - 07:18

Yvonne:

Hallo Jan en Riet

Welkom thuis aan alles komt een eind,fijn dat jullie zo genoten hebben van die mooi trip
    en gaaf dat wij jullie op jullie reis konden volgen

Groetjes Jan en Yvonne

• 14 Juli 2008 - 14:21

Coby & Nic:

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.

En....nog even na genieten van alle indrukken.

• 15 Juli 2008 - 16:06

Piet En Riet:

Hoi Jan en Riet,
    Fijn dat jullie kunnen terugzien op zo.n mooie reis - om jaloers op te zijn. Onze Belgische vrienden kwamen tijdens de onze vakantie in de Tarn in juni nog terug op de ontmoeting in Normandie. Dankzij deze berichten heb ik ze goed kunnen informeren. Tot ziens.

• 22 Juli 2008 - 09:59

Netty:

Dag Vinkies,

Leuk om jullie weblog te volgen. Vraag is nu natuurlijk wel en wat gaan jullie nu doen? Een volgende reis plannen? In on skikkerlandje is het bar en boos. Zelf zijn we gisteren geland naar en supermooie reis naar Cuba. Zie ook www.annedevries.eu voor een impressie van onze reis. het zal saai worden zonder het bliepje in mijn mailbox dat de vinkies een bericht hebben achtergelaten. Het werk ropet weer en ik ga mijn 325 (!) mailtje swegwerken. Tot horens!