Nieuw reisverslag vanuit Salies de Bearn - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Nieuw reisverslag vanuit Salies de Bearn - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Nieuw reisverslag vanuit Salies de Bearn

Door: Jan Vink

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

10 Mei 2008 | Frankrijk, Parijs

Eindelijk zijn we in de gelegenheid om zelf een kort verslag te schrijven. Marianne, de eigenaresse van de SVR-camping D`Esperbasque stond ons toe om op haar eigen PC dit verslag te schrijven.
Onvoorzien verbleven wij 3 dagen langer in Rauzan omdat Jan een (pijnlijke) jichtaanval in zijn rechtervoorvoet had opgelopen. Een plaatselijke huisarts schreef een medicijnkuur van 15 dagen voor en sindsdien gaat het een stuk beter. Het was beslist geen straf om langer in Rauzan te blijven, want de gastvrijheid van Carla en Theo Hoekstra was overweldigend en het dorp lag op steenworp afstand van de camping.
Gisteren vierden we Jan zijn 61ste verjaardig en het was toch heel bijzonder om jullie verjaardigswensen in Frankrijk te mogen ontvangen.
Over Frankrijk kunnen we alleen maar heel positief zijn. Een prachtig land. We proberen zoveel mogelijk de tol/snelwegen te mijden en dat leidt ons door mooie kleine Franse dorpen en over idyllische provinciale wegen.

We vertoeven momenteel aan de voet van de Pyrreneën en aanstaande maandag gaan we via de bergen richting Burgos (Spanje). Vervolgens rijden we woensdag de langste etappe van ca 500 km richting Porto.

Jammer genoeg kunnen we nog steeds geen draadloze internetverbinding krijgen en we denken toch dat het aan de software van onze laptop ligt.

Hopelijk is Raymond tijdens zijn vakantie in de Algarve in staat om het probleem te verhelpen.

Intussen bedanken wij iedereen voor de reacties op onze weblog. We zijn dan wel fysiek ver weg, maar virtueel toch nog dichtbij elkaar.

Groetjes van de Vinkies

• 10 Mei 2008 - 19:24

Mary:

Jan toppertje hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag xxx
    Wij hebben hier fantasties weer,jammer van je laptop,hebben ze daar geen marktplaats?HaHa..Ja en jicht dat is toch van de wijn en franse kaas.
    Ik wens jullie een fijne reis verder.
    En een knuffel van Mary

• 10 Mei 2008 - 20:54

Elly:

Op de 1e plaats..Jan nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en vervelend hoor van je voet!!!!
    Jicht is heel pijnlijk....gelukkig dat de medicijnen helpen!
    Jullie zullen het wel weten....maar het is hier al 2weken heerlijk warm weer en het houdt nog wel even aan heb ik net gehoord...
    Wij hebben al de nodige keren gevaren en beginnen al lekker te kleuren ha ha!!
    Morgen gaan we een ritje bollenstreek fietsen en wie weet rijden we nog wel even door Lisserbroek...
    Jan en Riet een mooie voortzetting van jullie reis en tot het volgende verslag dan maar weer....
    Groetjes van Elly en Ton

• 10 Mei 2008 - 20:56

Corry Den Dulk:

Jan, nog van harte gefeliciteerd...
    Fijn dat jullie zo genieten.
    Ik word dinsdagmorgen geopereerd,
    dus duimen jullie voor me????
    Fijne reis verder.
    Groetjes Teun & Corry

• 11 Mei 2008 - 12:01

Netty:

jan van harte gefeliciteerd en nog vele goede jaren samen met je Rietje. Nou Riet ik had je wel eens willen zien daar in die smerige douche. Zelf heb ik door mijn goede frans een campingbeheerder in verlegenheid gebracht door te vragen of hij met me wilde douchen terwijl ik wilde vragen of er warme douches waren. Maar als ik je verhaal zo lees kwam deze campingbaas daar zeker niet voor in aanmerking. Zelf zijn we net terug van Texel en een weekje zeeland. Ongekend mooi weer in Nederland en dan is het prima om hier je vakantie door te brengen. Straks dus het mooie Spanje in ben benieuwd hoe jullie dat zal gaan bevallen. Fijn dat de medicijnen helpen ik weet dat de franse docters graag en veel voorscchrijven dus het gaat je zeker weer "op de been" helpen. Zet je beste beentje voor. Groet Netty

• 11 Mei 2008 - 23:27

Theo & De Biljarters:

Allereerst van harte gefeliciteerd met je 61e en neem er maar een van ons.
    Jullie hebben al mooie foto's op je weblog staan. Ik heb een idee dat jullie al aardig bijgekleurd zijn.
    Ik wens jullie een fijne tijd in Spanje en Portugal.
    Ik heb de link inmiddels bij de favorieten staan, en vind het geweldig om te kijken hoe jullie het maken.
    Veel zonnige groeten van Theo en de Biljarters

• 12 Mei 2008 - 08:11

Yvonne:

Hallo Luitjes

Jan nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    leuk dat je er weer wat foto,s op heb gezet , ziet er mooi uit
    wij wensen jullie een voorspoedige reis

Groetjes Knufff
    Jan en Yvonne

• 13 Mei 2008 - 11:33

Coby & Nic:

Hallo Jan en Riet,

Jan van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

We waren op Pinksterkamp met de scouting Super weekend gehad, met veel zon vandaar de late felicitatie.

Groet, Nic en Coby