De Kop is eraf - Reisverslag uit Renesse, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu De Kop is eraf - Reisverslag uit Renesse, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

De Kop is eraf

Door: Vink-ies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

24 Mei 2014 | Nederland, Renesse

"De kop is eraf". Met een week vertraging, zijn we afgelopen woensdag met onze camper vertrokken richting Hellevoetsluis.
Aldaar stonden wij op camping "De Quak" en verbleven daar 2 dagen. We kregen een mooie camperplaats toegewezen. Onze Labrador-juniorpup Jara kon zich daar uitleven, want ze hadden daar een uitlaat(gras)gebied ter grootte van ca 2 voetbalvelden.

Voordat we gisteren richting de 2e camping nabij Renesse trokken, bezochten we het voormalige vestinggebied en de haven van Hellevoetsluis. Voor de beeldvorming plaatsen we een aantal foto's.

Vervolgens zijn we op ons dooie gemakkie op weg gegaan richting Renesse. Vanwege een wegomlegging van N57, werden we langs de stranden nabij Ouddorp geleid en namen we de gelegenheid om op een P-terrein bij strand "Flauwe Werk" een bakkie leut te drinken. Riet had in Hellevoetsluis stiekem 2 sauzijsenbroodjes gekocht en dat deed de koffie extra lekker smaken.

Toen op weg naar de Ardoer-camping "De Wijde Blick" en daar werden we allervriendelijkst en gastvrij ontvangen. En wat een fraai geoutilleerde camping. Ppppffttt een aanrader voor elkaar kampeerder.
Hier mochten we zelf een plek uitzoeken.

Jan is 's-middags nog even op de fiets naar Renesse gereden en op het campingterrein hebben we voor het eerst Jara in de hondenfietskar getest. Het was nog wel onwennig voor haar, maar verder ging het goed.

Vandaag was het wederom een mooie fietsdag en besloten we naar Scharendijke te fietsen.
Voor ons de 2e keer, want ca 40 jaren geleden bezochten wij dit Zeeuwse dorpje ook al eens. De hoge dijk + muur was voor Jan heel herkenbaar.
Halverwege de rit doorkruisten we een prachtig duingebied, alwaar we Jara ook nog even hebben laten uitrazen. Want ze had zich in de hondenfietskar voorbeeldig gedragen.

Dat geldt overigens niet alleen voor deze fietstocht, maar eigenlijk voor alle dagen en nachten tot nu toe.

Bij terugkomst in Renesse, kochten we een overheerlijk ijsje bij de bekende Italiaanse ijszaak.

Met voldaan gevoel naar de camping gereden en daar - met uitgestrekte benen - van een koel aperiief genoten.

• 25 Mei 2014 - 08:53

Sandra:

Hoi pap,

Klinkt weer goed. Misschien goed om te weten dat de foto's nog niet zichtbaar zijn. Bente en Hidde zijn natuurlijk nieuwsgierig naar de foto's van Jara...

San x

Wij gaan donderdag naar Karpatos Griekeland

Groet van Mary en Hans

• 25 Mei 2014 - 13:27

Raymond:

Heyz. Fijn dat jullie nu pad zijn. En ook tof dat Jara zich zo voorbeeldig gedraagd. Geniet er van! Gr, Ray.

• 25 Mei 2014 - 20:04

Marry Witkam:

Hoi Jan en Riet.

Leuk dat jullie weer op reis zijn en dit met ons wilt delen.
    Ik ben vandaag net terug gekomen. Ik ben met Jaap en Bep de Jongste
    een weekje naar Bielefeld geweest. Na het overlijden van John heb ik geen
    auto en caravan meer dus dit was een goede oplossing. We hebben het heerlijk
    gehad. Heel mooi weer en het was gezellig.
    Wens jullie een hele goede reis en ga jullie zeker weer volgen.

Groetjes, Marry Witkam

• 26 Mei 2014 - 10:45

Marielle:

Hallo Jan en Riet,

Heerlijk dat jullie lekker weg zijn met de camper, geniet ervan heel veel plezier!

Groetjes Marielle

• 26 Mei 2014 - 13:15

Roelie Warnar:

Hallo Jan En Rita

Wens jullie beiden samen met Jara een heerlijke vakantie toe

Groetjes Roelie