Ook hier wisselvallige weersomstandigheden - Reisverslag uit Zaton, Kroatië van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Ook hier wisselvallige weersomstandigheden - Reisverslag uit Zaton, Kroatië van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Ook hier wisselvallige weersomstandigheden

Door: de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

30 Mei 2013 | Kroatië, Zaton

Hallo reisvriend(inn)en

Het is alweer ruim 1 week geleden dat jullie iets van ons vernamen, maar dat heeft een reden. We vertoeven nog steeds op camping Zaton Resort en we konden bijna 1 week géén gebruik maken van WiFi, vanwege een technische storing. En zoals vaak in dit soort zuidelijke landen, kan het een poos duren alvorens men actie onderneemt om het op te lossen.
Wat hebben we de afgelopen week zoal gedaan of meegemaakt?

Een paar dagen geleden zijn onze vrienden Anja & Gerard Seijsener (uit Zaandam + eigenaar zijn van het Ferienpark Teutoburgerwald) op de camping gearriveerd. Omdat zij ook al een tijdje met hun camper onderweg zijn, viel er het nodige bij te kletsen. 's-Avonds zijn we heerlijk uit eten gegaan, zie ook de foto.

Verder brengen de weersomdstandigheden niet dagelijks het zonnige weer wat je in Kroatië zou mogen verwachten. Afwisselend regenachtige en zonnige dagen.
We bezochten op de fiets het kleine vestingdorpje Nin en gisteren konden we genieten van een heerlijke stranddag.

Vandaag zouden we naar Zadar fietsen, maar vannacht en vanochtend kwam de regen weer in volle glorie uit de lucht.

A.s. zaterdag reizen we verder naar de Plitvice-meren.
Door een natuurlijk afzettingsproces gedurende duizenden jaren door het stromende water van de Koranarivier zijn er in dit gebied dammen van travertijn ontstaan. Deze dammen hebben op hun beurt weer een aantal meren, grotten en watervallen gevormd. Het park bezit momenteel 16 meren met daartussen 90 watervallen. Het bos in het park is het onderkomen van beren, wolven en zeldzame vogels.
Het park werd in 1979 op de Werelderfgoedlijst van beschermde natuurgebieden van UNESCO geplaatst.

We zijn dan zeer benieuwd of de weersomstandigheden ons toelaten om al dat fraais te gaan bekijken.

Zodra we hierover het één en ander kunnen melden, dan vernemen jullie weer van ons.

Groetjes van de Vink-ies

• 30 Mei 2013 - 13:56

Netty:

Mooie foto's. Denk dat de zon bij jullie dan wel eens verdwijnt maar de temperaturen zijn vast beter dan hier. Afgelopen dinsdag 28 mei was Hidde jarig en waren we een dagje in Amsterdam, toen prima dagje. De Plitvice meren zijn heel mooi, alleen is het allemaal wel erg toeristisch gemaakt, met een treintje en veel keurige paden zodat je een rondje kunt lopen:) Wellicht is het u mooier omdat het nu nog geen hoogzomer is. Geniet ervan!

• 30 Mei 2013 - 16:07

Raymond:

Mooie natuur daar. Klinkt goed allemaal. Ook lekker eten? En wat zoal? :-) Hier geen last van regen... nagenoeg strakblauwe luchten, veel zon en 28 graden. :-)

• 30 Mei 2013 - 22:12

Andrea:

Hoi Jan en Riet,

Wat is het mooi daar en wat een prachtige luchten en
    kleuren!!! Zie dat jullie erg genieten. Hier alles goed en nog steeds druk.
    Mijn zusje uit Canada is over en blijft 3 weken. Er is al bijna een weel van om.
    Maar het is erg gezellig en ze vind ons huis geweldig.
    A.s.zaterdag trouwt Matthijs en blijven dan een nachtje over in het hotel
    dat bij de locatie hoort waar ze trouwen, samen met mijn andere zusje.
    Dus dat wordt gezellig met 3 zussen op een kamer. Nou lieverds,geniet verder van alle mooie
    dingen die jullie nog tegenkomen en tot het volgende verslag.

PS leuk hoor deze verslagen, geniet er telkens weer van.
    Dikke kus Andrea en Kees. xxxxx

• 31 Mei 2013 - 17:05

Gerard Seijsener:

Ook vanuit Zaton een kleine aanvulling met een foto van de Bezemvinkos met muziek.
    Als Jan lef heeft zet hij deze bij de fotos. Is wel wat wazig. Foto per mail gestuurd. Kwam het door de Kruskovac???
    Dank voor de gezelligheid.
    Anja en Gerard

• 01 Juni 2013 - 17:08

Raymond:

Graag zien wij die foto van Bezemvinkos verschijnen!!!!