01 mei 2013: van Laudenbach naar Augsburg - Reisverslag uit Augsburg, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 01 mei 2013: van Laudenbach naar Augsburg - Reisverslag uit Augsburg, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

01 mei 2013: van Laudenbach naar Augsburg

Door: de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

01 Mei 2013 | Duitsland, Augsburg

Hoi hoi allemaal,

Tijdens ons verblijf op camping Schwabenmühle wilde het maar niet lukken met de weersomstandigheden. In tegenstelling tot de weersvoorspelling, bleef het bewolkt, koud en druilerig. Desondanks hebben ons toch op een relaxte manier kunnen vermaken.

Gisteravond zijn we weer bij Frau Monika gaan eten en daar ontmoetten wij een jong stel uit de USA-staat Washington. Zij trekken gedurende 3 maanden met alléén een klein 2-persoonstentje (bagpackers) door Europa. Hun verplaatsingen doen ze alleen met het openbaar vervoer. Onder het genot van een maaltijd en een wijntje, hebben we leuke wetenswaardigheden uitgewisseld.

Vanmorgen zijn we - onder een flauw zonnetje - richting Augsburg vertrokken, een rit van ca 190 km's. Gaande de rit merkten we al, dat de temperatuur steeds behaaglijker werd. Toen we op de camping Bella Augusta in Augsburg aankwamen, stond de temperatuurmeter (voor het eerst tijdens ons verblijf in Duitsland) boven de 20 graden Celsius.
Nadat we de camper hadden geïnstalleerd, hebben we ons in de buitenlucht verwend met een koel pilsje en rood wijntje.

We blijven hier 2 dagen en we gaan morgen op de fiets de "Altstad" van August verkennen.

Tot zover onze berichtgeving en proficiat aan het voetbalteam van Bayern München en in het bijzonder aan Arjan Robben, met zijn prachtige 1e doelpunt van de wedstrijd.

Groetjes van de Vinkies

• 02 Mei 2013 - 00:04

Rita En Michel:

hoi rita en jan
    ja hier is het ook niets te warm, en is het ook maar 20gr met veel wind die koud aan voelt,ik hoop dat het snel wat warmer wordt daar voor jullie,nog een fijne reis en tot schrijfs
    grt rita en michel xxx

• 02 Mei 2013 - 00:24

Ton En Elly:

Hoi Jan en Riet,

Hier ook nog steeds te fris maar het wordt beter...
    wij gaan volgende week maandag t/m vrijdag naar de Erperheide in Peer Belgie met mijn zoon en zijn gezin!

Een fijne voortzetting van jullie reis en tot hoors

Groetjes Ton en Elly

• 02 Mei 2013 - 00:48

Winnie Van Sante:

Leuk om te lezen waar jullie allemaal naar toe reizen, hebben jullie de kroning ook nog gezien?
    Wij zijn twee keer in het nos journaal geweest, de hele dag en avond feest gehad, was erg gezellig, vandaag lekker 22 graden, morgen 25, fijne vakantie verder nog, groetjes, winnie en martin.

• 02 Mei 2013 - 11:09

Netty:

Het wil hier ook nog niet zomeren hoor. Als je naar buiten kijkt lojkt het mooi maar de wind is koud. Anne heeft gisterochtend 1 mei nog wat ijs van zijn autoruit gehaald. Uitzonderlijk! Hier vooral veel oranje, was ook een mooie k(r)oning en konigin en 3 schattige pronsesjes. Ik begreep dat de duitse tv er ook erg veel aandacht aan heeft geschonken jullie zullen het zeker mee hebben gekregen. Nog een klein weekje werken dan gaan wij metons gezin naar Jordanie. Daar is het zeker lekker weer. We gaan daar rondreizend met een auto. Leuke dingen doen zoals overnachten in de woestijn bij bedoieden in een tent. Veel plezier en blijf schrijven.

• 02 Mei 2013 - 18:06

Riet & Jan Vink Vink:

Winnie en Netty, in onze camper zijn we van alle gemakken voorzien. Dus we konden afgelopen dinsdag volop genieten van de kroning en alle activiteiten eromheen.

Netty & Anne, wij wensen jullie met het gezin een hele fijne vakantie in Jordanië toe. Was het misschien leuker geweest om op kamelen de Bedoienen te bezoeken? ;-D))