De kop is eraf ........ !!!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu De kop is eraf ........ !!!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

De kop is eraf ........ !!!!!

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

16 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Beste mede-reizigers

De kop is eraf ..........

Nadat we de resterende spullen in de camper hebben geladen, zijn we gisteren rond 12 uur vanuit Lisserbroek op pad gegaan naar onze 1e halteplaats, te weten de camping De Witte Bergen in Oud-Ootmarsum. Een rit van ca 200 km's.

Het was typisch Hollands en afwisselend weer, met zon en af en toe een fikse regenbui.
Op de camping werden we vriendelijk en gastvrij ontvangen en kregen we een mooie en rustige plek toegewezen. Het blijkt een fraaie en goed geoutilleerde camping te zijn.

Eerst de luifel uitgedraaid en het tuinstel opgesteld. Vervolgens aan de borrel. En daarna kon Riet haar kookkunsten weer vertonen. Dus weer lekker gegeten.

Gisteravond bleek dat we in de camper geen draadloze internetverbinding kunnen krijgen. Dus toen maar naar een film op TV gekeken. Vanwege de lage temperatuur moesten we wel het electrische kacheltje ontsteken en dat maakte de avond toch behaaglijk.
Enigszins vermoeid (ja Jan is uiteindelijk sinds 9 mei niet de jongste meer hahahaha)zijn we rond 11:15 uur onze "kooi" gaan opzoeken.

Vannacht heerlijk geslapen en vandaag zijn we op de fiets voor wat boodschappen naar het centrum van Ootmarsum gereden. Er staat wel veel wind, met af en toe een buitje, maar zodra de zon schijnt is het buitenleven goed te doen.

Ik schrijf dit reisverslag vanuit het restaurant van de camping en omdat we in de camper geen internetverbinding kunnen krijgen, zullen onze berichtjes de komende dagen "magertjes" zijn.

We blijven hier tot zondagochtend, om vervolgens door te reizen naar het Ferienpark Teutoburgerwald in Barntrup (D).

Zodra wij weer wat belevenissen kunnen melden, horen jullie van ons.

Groetjes van de Vinkies

• 16 Mei 2012 - 14:30

Piet En Riet V. Gils:

Goede reis - mooie routes - geniet van de dingen, die dagelijks op jullie route komen.
    Ootmarsum is zeker de moeite waard om te bezoeken. Mooie kunstgalerijen.
    Uiteraard zijn we benieuwd hoe Rietje het stuur van Jan zal (mag) overnemen, omdat hij misschien moeten rusten - als 65-plusser. Nog 3 weken en onze caravan vertrekt naar Frankrijk.

• 16 Mei 2012 - 15:37

Ton En Elly:

Hallo Jan en Riet, in plaats van klaverjassen en een wijntje hier na afloop Jan....hebben jullie je 1e stopplek alweer bereikt en wel in het mooie Ootmarsum....wij hebben daar in het verleden verschillende keren gelogeerd....mooie fietstochten kun je daar ook maken!
    Jullie gaan het treffen want dit weekend wordt er mooi weer voorspeld....zon met 22graden!
    Mischien kunnen wij onze 1e bootocht gaan maken....
    Wij wensen jullie een hele fijne tijd en een goede reis toe....kijken uit naar het volgende verslag!
    Groetjes
    Ton en Elly

• 16 Mei 2012 - 19:18

Netty:

Super leuk dt jullie weer en route zijn.
    Jan nog gefeliciteerd het is me een beetje ontkomen de 10 e was rg drukke dag.Veel pezier n ik kijk uitnaar juliie verhalen.

• 17 Mei 2012 - 23:57

Anneke:

ik hoop dat je wel dat lekkere krentenbrood gekocht heb in Ootmarsum. Bij dat bakkertje achter de kerk in het centrum. Verrrrrrrrrrrrrrrukkkkkkkkkkkkkkkelijk.

• 19 Mei 2012 - 10:41

Rien En Ria De Kort:

Sfeervolle plaats, Ootmarsum. Zijn wij ook geweest. Leuke winkeltjes.
    Goede reis naar Duitsland en geniet ervan.
    Onze geplande afspraak, houden we er in.

• 19 Mei 2012 - 16:52

Carel Cools:

Hoi levens genieters, ook jullie zijn lekker onderweg. Maak er een mooie en vooral veilige reis van luitjes.
    Wij zijn ondertussen op ons startpunt in Spanje, Zarautz beland en helaas een druilerige dag.
    Hopelijk wordt het net als bij jullie snel beter weer zodat iedereen kan genieten van hun reizen.
    Groetjes Carel, Wilma, Cor en Ella.

• 20 Mei 2012 - 20:34

De Verstekeling:

Hallo Rita en Jan Jullie moeten nu al in Duisland zijn,dat schijf je in je verslag, als het weer maar beter is dan tot nog toe hier, verder is hier allesr rustig en stil nu de cooljes ook weg zijn,nog een fijne vakantie en ik blijf jullie volgen en veel mooi weer.

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Camperreis 2012 door Duitsland

Beste "mede-reizigers",

Ons laatste reisverslag dateert alweer van medio juli 2011, waarin we meldden dat onze camperreis naar zuid-Portugal erop zat.

In de periode van 15.08 t/m eind september hebben we nog genoten van een kortere reis naar Barntrup (D) en door Drente. De weersomstandigheden tijdens ons verblijf op de camping in Zandpol (Drenthe) was bepaald niet om over naar huis te schrijven. Veel regen en temperaturen beneden "normaal". Daarentegen was het weerzien met de campingeigenaren Hermie & Danny (met hun gemotiveerde personeelsleden)ontzettend gezellig.
Verder werd Riet op haar verjaardag verrast met het bezoek van de kids en kleinkids. Zij hadden op de camping voor een langweekend een sta-caravan gehuurd. Tijdens dit weekend hadden we mazzel met het fraaie en zonnige weer. We hebben zelfs in het buitenbad kunnen zwemmen.

Verder was het verblijf met onze (camper)vrienden Carel & Wilma Cools en Ella & Cor Sachs in Barntrup een succes en zeker voor herhaling vatbaar. En........... de weergoden waren ons daar wel goed gezind.

Onder het genot van de nodige alcoholische versnaperingen en BBQ's konden we weer de nodige camperreis-ervaringen uitwisselen. (de Sachs-jes naar de Noordkaap en de Cools-jes naar Roemenië)

Nu staan we alweer te trappelen voor de volgende camperreis en die gaat dit jaar in belangrijke mate door Duitsland, waarbij we o.a. het voormalig oost-Duitsland gaan bezoeken (Maagdenburg-Leipzig- Dresden). Vervolgens rijden we richting Würzburg, alwaar we de route van de "Romantisch Strasse" opppaken. En deze route leidt ons dan richting Füssen en Garmisch Partenkirche.

Van daaruit reizen we weer noordwaarts langs de Rijn en de Moezel.

Omdat Jan dit jaar z'n verjaardag wil vieren (gaat van Drees trekken), staat de vertrekdatum gepland op 15 mei.
Het streven is er ook dit jaar weer op gericht, dat we medio juli weer terug zijn.

Zo'n trip vraagt uiteraard weer de nodige (technische)voorbereidingen, zoals een APK-keuring, servicebeurten voor het motor-/chassisgedeelte en de opbouw van de camper.
Hiertoe maakten we vandaag afspraken met de bedrijven.

Verder staat voor het weekend van 14 april een zogenaamde "Lady drive"-weekend gepland. Tijdens dat weekend krijgt Riet van een ervaren rij-instructeur een privéles om de camper te besturen. Dit weekend vindt plaats in Tolkamer (nabij Lobith). Dus voor die tijd moet de camper wel in orde zijn.
Voor de weekend hebben ook onze campervrienden Carel & Wilma Cools en Cor & Ella Sachs zich ingeschreven. Dus dat best weer een leuke start van het nieuwe camperseizoen worden.

Tot zover het eerste camperverslag in 2012. Zodra er nieuwe ontwikkelingen te melden zijn, horen jullie van ons.

Groetjes van de Vinkies