18 juni: bezoek aan de top van de Mont Blanc - Reisverslag uit Larochette, Luxemburg van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 18 juni: bezoek aan de top van de Mont Blanc - Reisverslag uit Larochette, Luxemburg van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

18 juni: bezoek aan de top van de Mont Blanc

Door: de Vink-ies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

27 Juni 2013 | Luxemburg, Larochette

Hallo "reisgenoten".
We zijn terug van weggeweest.

Zoals onze zoon Raymond al schreef, werd onze laptop - met succes - aangevallen door een computervirus en daardoor werkte die niet meer.

Inmiddels staan we op de minicamping Gravenkasteel in Gastel en hebben we de virus door een computerreparateur in Budel laten verwijderen.

Terugkijkend op ons laatste verslag, zijn we jullie nog een paar "ervaringen schuldig".

Op 18 juni zijn we met de bus naar het treinstationnetje Railway du Mont Blanc gereden en daar namen we het bergtreintje naar (bijna) de top van de Mont Blanc.
Vanwege de sneeuw kon het treintje niet verder dan het op één na hoogste punt, te weten: de halte Bellevue, gelegen op bijna 1900 mtr.

Het was toch wel een adembenemende ervaring om op het "dak" van Europa te staan, met fraaie panorama's. Zie de foto's die we straks gaan plaatsen.

De volgende dag zijn we vertrokken naar camping La Plage Blanche nabij het gehucht Ounans in de Jura. Een rit van bijna 300 km's.

Bij aankomst zagen we al vrij snel dat de directe omgeving van de camping weinig voorstelde. Daarom zijn we de volgende dag alweer doorgereisd naar de camping Le Tir aux Pigeon nabij Contrexéville. En die camping + omgeving gaf ons een mistroostig gevoel.
Dus de volgende dag maar verder richting camping Birkelt, nabij Larochette in Luxemburg.
Omdat de weergoden ons daar niet goed gezind waren, zijn we de volgende dag verder gereisd naar de minicamping Gravenkasteel in Gastel, alwaar we veelal onze camperreizen afsluiten. We werden weer allervriendelijkst door de campingeigenaren José & Jack Langers - met koffie en cake - verwelkomd.

We blijven hier tot a.s. maandag (1 Juli) en gaan dan na 11 weken weer huiswaarts. We hoeven jullie niet te vertellen, dat het herfstachtige weer ons deze week niet bepaald blij stemt. Tijdens de afgelopen dagen hebben we gelukkig nog wel een paar fietstochten in de mooie omgeving van Leenderheide kunnen rijden.

Tot zover onze ervaringen sinds de computercrash.

Groeten van de Vink-ies.

• 28 Juni 2013 - 16:18

Ella:

wat een prachtige foto's van de mont blanc, ja jullie hebben echt een mooie reis gemaakt, jammer van het Nederlandse weer.