16 juni: van Baveno naar St Gervais-les-Bains - Reisverslag uit Le Fayet, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 16 juni: van Baveno naar St Gervais-les-Bains - Reisverslag uit Le Fayet, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

16 juni: van Baveno naar St Gervais-les-Bains

Door: de Vink-ies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

16 Juni 2013 | Frankrijk, Le Fayet

Hoi hoi "medereizigers",

Vanmorgen vroeg uit de veren voor een lange rit van ruim 250 km's van Baveno (It) naar St Gervais-les-Bains (Fr).
Het werd een adembenemende en zonovergoten etappe, die voor een belangrijk deel door/over de Haut Savoie (hoge Alpen) ging. Na ca 15 tunnels reden we de Italiaans/Franse grens over in de lange Mont Blanc-tunnel van ruim 11 km's.

In de Alpen werden we "getrakteerd" op prachtige panorama's en snelstromende rivieren. Zie ook straks de foto's die we gaan plaatsen.

Toen we op de snelweg ter hoogte van de afslag St Gervais-les-Bains aankwamen, bleek de afslag afgesloten en dat werd even "dwalen". Maar na enig zoekwerk en rondrijden, kwamen we via een andere weg toch weer op de goede weg naar de camping.
De camping Les Dômes de Miage blijkt op een hoogte van 900 mtrs te liggen en dat hebben we geweten. Een smalle weg, met veel haarspeldbochten bracht ons uiteindelijk bij de mooiste camping die we tot dusver tijdens onze camperreis hebben bezocht. Zie de foto's.

We werden uiterst vriendelijk ontvangen door de camping eigenaren Stéphane & Sophie. En we kregen (volgens ons) de mooiste plek van de camping toebedeeld, met uitzicht op de Mont Blanc en andere bergen. Zie straks ook de foto's.

Als het weer hier zonovergoten blijft, dan denken we hier 3 dagen te blijven. Morgen gaan we eerst op de fiets het bergdorpje verkennen. Naar zeggen, kunnen we mogelijk met een treintje naar de top van de Mont Blanc, maar dat zoeken we morgen eerst wel uit.

Tot zover ons reisverslag en welterusten voor straks.

Groeten van de Vink-ies