Even een tegenslag met een vertraging als gevolg - Reisverslag uit Winterswijk, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Even een tegenslag met een vertraging als gevolg - Reisverslag uit Winterswijk, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Even een tegenslag met een vertraging als gevolg

Door: de vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

21 April 2013 | Nederland, Winterswijk

Hallo reisgenoten op afstand,

Volgens onze planing zouden we vanmorgen richting het Sauerland (D) zijn vertrokken, maar dat is helaas niet doorgegaan.
Afgelopen donderdag kreeg Jan last van pijn tijdens het plassen. Omdat de situatie vrijdag verergerde, heeft hij afgelopen zaterdag kontakt gezocht met de weekenddokterspost nabij Winterswijk. Uit een urinemonster bleek dat Jan een urineweginfectie had opgelopen. Omdat dit bij mannen minder vaak voorkomt, dan bij vrouwen, vroeg hij aan de lieftallige (vrouwelijke) huisarts hoe hij zoiets kan oplopen. Waarop de huisarts antwoordde, dat het bij oudere mannen (op leeftijd) vaker voorkomt. Jan reageerde daarop met een grote glimlach: "Ja dokter, wrijf het er maar in bij een 65+-man". Hahaha

Omdat Jan eerst het effect van de antibioticakuur wil afwachten, besloten we nog een aantal dagen in de Achterhoek te blijven en dat is op camping "De Twee Bruggen" beslist geen straf. Gisteren en vandaag konden we genieten van prachtig en zonnig lenteweer.

We overwegen nu om a.s. dinsdag óf woensdag verder te trekken en de vertraging halen we wel weer in.

Verder hebben we het ontzettend naar de zin op deze fraaie camping en gelukkig hebben we toch al de nodige fietskilometers kunnen afleggen.

De nieuwe electr. fiets bevalt Rita prima en om even te laten merken hoe gemakkelijk het haar vergaat, heeft ze mij een aantal keren haar hielen laten zien. Hahaha Maar die lol is haar dit keer gegund.

Tot zover onze berichtgeving vanuit het buurtschap Miste, nabij Winterswijk

• 21 April 2013 - 17:28

De Verstekeling:

dat is niet zo best het is te hopen dat het snel over is, dan kunnen jullie weer vedrder, en nog een fijne en gezonde reis.

• 21 April 2013 - 17:41

Jan Willem Pronk:

Zo zie je maar weer, de ouderdom komt met gebreken.
    Beterschap Jan en verder nog een fijne reis.

• 21 April 2013 - 17:56

John Kooij:

Beterschap en succes met het vervolg van de reis.

• 21 April 2013 - 19:50

Andrea En Kees.:

Jeetje Jan, je laat ons wel schrikken hoor. Doe je wel rustig aan?
    Neem goed rust he? Hoop dat de medicijnen snel helpen en dat je van je pijn af bent.
    Geniet ondanks alles toch van je reis. En als jullie weer op weg gaan, rij voorzichtig en let goed op jezelf. Hele dikke kus van ons Andrea en Kees. xxxxxx

• 21 April 2013 - 19:57

Carel En Wilma:

Hoi luitjes, de moed erin houden maar en te hopen dat Jan weer snel opknapt zodat jullie weer verder kunnen.

• 21 April 2013 - 21:45

Anja Van Der Geest:

Ja Jan je moet wel goed blijven drinken! Ook al ben je op vakantie. Dat is goed voor je blaas, maar ja nog veel plezier en mooi weer! Gr Anja en Gerard

• 21 April 2013 - 21:45

Leen:

Beterschap Jan, hopelijk ben je er met die antibioticum ook snel weer van af. En beter zo'n doktertje hier dan misschien wel een Kroatische beul straks!
    Wij wensen jullie een voorspoedig vervolg van de reis, vooral zonder verdere lichamelijke ongemakken.

• 21 April 2013 - 22:04

Hans De Haan:

wat vervelend voor je Jan? Daar had je vroeger geen last van, je moet gewoon lekker aan het bier gaan.
    Dat deden we vroeger in de herberg ook.
    Riet ziet er weer sexy uit op de foto met haar nieuwe fiets. je moet wel regelmatig fietsen zonder elektrische ondersteuning hoor, dat is goed voor je lichaam.
    Waarom zie ik geen foto van jantje op de fiets in zijn korte broek?
    wij gaan binnenkort een paar weken naar spanje, lekker genieten van de zon en lekker golfen.
    Ik hoop dat je snel weer gezond wordt want sauerland is een prachtige streek. wij zijn er met kerst nog geweest. groetjes hans en marianne

• 21 April 2013 - 22:20

Ton En Elly:

Pfffff....Jan is dat even balen....geen bijwerkingen van de antibioticum?
    Uitkijken met de wijn nu even!!!
    Heel veel beterschap en een goede reis verder zonder lijfelijke mankementen!
    Groetjes
    Ton en Elly

• 21 April 2013 - 23:16

Wim:

Jan,

Sterkte en hopelijk doet de kuur z'n werk zodat jullie snel verder kunnen reizen.
    Groeten ook voor Riet

Wim

• 21 April 2013 - 23:50

Lenie Vink:

Van harte beterschap Jan en ziek eerst goed uit voor jullie je reis vervolgen!
    Een hartelijke groet van Lenie Vink.

• 22 April 2013 - 00:19

Marry Witkam:

Hé Jan sterkte en een hele goede reis verder.
    Wij gaan woensdag naar Duitsland maar het weer werkt daar niet echt mee.
    Dat word dus kachel aan en in de voortent of caravan zitten. Als het maar
    gezellig en leuk is komen we de maand wel door.
    Heel veel plezier. Groetjes Marry

• 22 April 2013 - 02:35

Anneke:

ik dacht ook al, waar blijft het verslag. Beterschap broer. Super die fiets Riet.
    volgend jaar Jan er ook een, want hij kan je echt niet bijhouden.Mooie foto's ook.
    Veel plezier verder .
    gr. anneke en piet

• 22 April 2013 - 07:21

Wilma:

Das minder Jan, nou beterschap oudje:) Veel plezier verder en snel opknappen.
    groetjes Wilma en Steef

• 22 April 2013 - 15:10

Netty:

Hey Vinkies. was al wel benieuwd naar jullie Duitse avonturen. Maar dat gaat nog komen. Nog nooit iemand op een electrische fiets gezien, met zulke kinky laarzen:) Keep on rocking Riet. Ja Jan, denk toch dat dit in Duitsland niet gebeurt was. Zo'n half litertje tank jij wel weg en het is goed voor de doorstroming. Succes en snel verder..

• 22 April 2013 - 16:12

Cor En Ella:

ik kan je nog wel een goeie tip geven. heel goed spoelen, van mij mag je zelf weten waarmee
    beterschap jan

• 23 April 2013 - 17:15

Mary:

Hoi Jan en Riet

Sterkte en goede reis

Ik laat het gelul achter wegen

Gr van Hans en Mary

• 25 April 2013 - 16:15

De Verstekelin:

fijn dar het goed gaat met je, en nu fijn verder gaan, jullie hebben nog een posje te gaan, geniet er maar lekker van.