De kop is eraf ............ - Reisverslag uit Winterswijk, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu De kop is eraf ............ - Reisverslag uit Winterswijk, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

De kop is eraf ............

Door: de vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

16 April 2013 | Nederland, Winterswijk

Beste "mede-reisgenoten",

De kop is eraf .................

Vanmorgen liep om 08:00 uur de wekker af. Om 09:30 uur stond de camper voor de deur en konden we beginnen met het inladen van de laatste spullen en de drinkwatertank gedeeltelijk gevuld.

Het plaatsen en vastzetten van de nieuwe electr. fiets van Riet kostte (onverwacht) toch nog de nodige tijd. Uiteindelijk reden we om 11:15 uur weg naar een "weegbrug" in Beinsdorp. Omdat in Oostenrijk de controles op het maximale geladen gewicht van een camper vaak wordt gecontroleerd, wilde Jan toch voor alle zekerheid de volledig geladen camper een keer laten wegen. En wat bleek, het gewicht bedraagt 3.680 kg en dan is eigenlijk teveel. Maar voordat we Oostenrijk inrijden, proberen we het gewicht engiszins te reduceren door een lege vuilwatertank, een nagenoeg lege drinkwatertank en .............. mocht het nodig zijn, dan laat ik Riet de grens "te voet" óf op haar nieuwe fiets overschrijden. Dat scheelt óók nog eens ca 30 kilootjes aan gewicht. Hahahaha

Na een voorspoedige rit, bereikten we de eerste overnachtingsplaats en wel de fraaie en goed geoutilleerde camping "De Twee Bruggen", in het buurtschap Miste nabij Winterswijk.
De weergoden zijn ons vandaag goedgezind. Het was zonnig, met een temperatuur van ca 20 graden Celcius.

De planning is, dat we hier tot zondagochtend blijven en dat we de komende dagen de omgeving per fiets of wandelend gaan verkennen.

Zondag a.s. trekken we dan verder naar een camping in Attendorn, gelegen nabij de Biggensee in Sauerland.

Tot zover ons eerste reisverslag met als einddoel Kroatië.

Groetjes van de Vinkies

• 16 April 2013 - 20:18

Freule:

Waarom Riet te voet de grens over?????? Volgens mij kan jonker Jan beter gaan lopen...... hahaha

• 16 April 2013 - 20:19

Netty:

Leuk, dat jullie en route zijn. Jeetje Jan dat jij zo zwaar bent geworden. Die arme Riet maar laten lopen. ... Die nieuwe fiets weegt er natuurlijk ook in, toch maar ruilen voor ene vouw fietsje?
    Ben benieuwd naar jullie verhalen en foto's. veel plezier.

• 16 April 2013 - 20:48

Jack En Nel:

wij wensen jullie een fijne vakantie toe, en om je gewicht zo laag mogelijk te houden jan, geen voorraad wijn, alle tanks minimaal, en de lucht uit je reserve band, veel plezier en goed weer toegewenst.

• 16 April 2013 - 21:12

Ray:

Veel plezier en mooie belevenissen deze reis!

• 16 April 2013 - 21:58

Patrick:

Heel veel plezier en geniet van deze reis! Ik kijk weer uit naar jullie verslagen.

• 16 April 2013 - 22:00

Cor En Ella:

Een hele fijne vakantie, wij krijgen er ook zin in, nog een maandje wachten en dan is het zover.

• 16 April 2013 - 22:21

Anja En Gerard:

Een beetje te zwaar , zoals bij jullie is vast geen probleem. Dat wordt weing grote Duitse schnitzels aankomende week. Waarom laat je die mut aardappels niet thuis?
    Veel plezier en goede reis!

• 16 April 2013 - 22:43

Ton En Elly:

Wij wensen jullie een hele fijne vakantie.....toch te veel wijn meegenomen Jan? haha

groetjes

Ton en Elly

• 17 April 2013 - 00:27

Anneke:

++nou nou broer, volgens mij jij met de fiets van riet scheelt iets meer dan riet op de fiets.
    geniet en een fijne vakantie. gr. je "zus".

• 17 April 2013 - 10:05

Wilma En Carel:

Hoi Jan en Rita

• 17 April 2013 - 10:11

Wilma En Carel:

Was even de verkeerde knop. Maar heerlijk dat jullie weer op weg zijn, en wij wensen jullie veel veilige kilometers, en veel plezier samen.
    En Jan jij op de fiets de grens over, en in Oostenrijk blijven fietsen dan is je camper goed op gewicht, Rita kan tenslotte ook rijden.

P.S. Is ook heel goed voor de lijn.

• 17 April 2013 - 11:19

Winnie :

Fijne vakantie.

• 17 April 2013 - 13:20

De Verstekeling:

hoi jan en rita een fijne reis en veel mooi weer, groetjes

• 18 April 2013 - 17:58

Andrea En Kees.:

Hallo lieverds,

Goede reis en rij voorzichtig hè? Leuk om jullie verslagen weer te verslagen, geniet ik altijd van.
    Groetjes van ons, xxxxx