30 mei: van Naumburg - via Leipzig - naar Dresden - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 30 mei: van Naumburg - via Leipzig - naar Dresden - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

30 mei: van Naumburg - via Leipzig - naar Dresden

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

30 Mei 2012 | Duitsland, Dresden

Beste reisgenoten

Vandaag zijn we om 10:30 uur vanuit Naumburg richting Dresden vertrokken. Wetende, dat we Leipzig ten zuiden zouden passeren, zou het onverstandig zijn geweest, als we deze stad niet hadden bezocht.
Aangekomen in Leipzig, bleek het een bijna onmogelijke opgave te zijn, om voor onze "bak op wielen" in het centrum een P-plaats te vinden. Dus besloten we een P-plaats net buiten het oude centrum te zoeken en dat lukte.
Wandelschoenen aan en lopen naar het centrum van Leipzig. En wat een schitterende stad blijkt het te zijn. Los van de fraaie gebouwen, is Leipzig ook een eldorado voor winkelende dames en bezoekers van gezellige terrasjes. Zie ook de geplaatste foto's.
Daarna hebben we onze reis richting Dresden voortgezet. Inmiddels staan we "uitgestald" op een camping op 5 km's vanaf het centrum van Dresden. Morgen gaan we per fiets het oude centrum bezoeken. Maar daarover laters méér.
Vanavond hebben we ons op z'n Duits "culinair" laten verwennen door een smaakvolle fles witte wijn uit de streek Sachsen, een goulash-soep en een aangeklede schnitzler.

Tot zover onze ervaringen van de afgelopen week.

Groetjes van de Vinkies.

• 30 Mei 2012 - 22:27

Andrea:

Wat een avonturen en belevenissen!! Prachtig!! En wat een mooie plaatsen doen jullie aan.
    Het ziet er erg gezellig uit allemaal,zonnetje, biertje, wijntje, sigaretje, haha, en jullie genieten zo te zien.
    Heel veel plezier en tot jullie volgende avontuurlijke verslag, daar geniet IK dan weer van.

Liefs Andrea xx

• 30 Mei 2012 - 22:52

Ton En Elly:

Nog even een late reactie....wij zijn vandaag thuis gekomen uit Lemmer waar we 4 mooie zonnige en gezellige dagen met Anneke en Piet hebben door gebracht!
    Leuk weer te lezen dat jullie zo genieten en zoveel mooie en interessante dingen zien....ook zonnig dat zie ik aan Riet haar bruine kleurtje!
    Veel groetjes
    Ton en Elly

• 31 Mei 2012 - 05:22

Netty:

Mooie verslag, en foto's. Heineken glas en Duits bierje als datbmaar goed gaat.
    leipzig is mooie opmaat naar Dresden. Echt supermooie stad.
    Mijn advies, ga met de bus de stad in, heel makkelijk.
    Fietsen gaat lastig, veel kinderkopjes en om de stad is het heuvelachtig dus terug fietsen is vooral omhoog fietsen.
    Veel plezier in deze super mooie stad.

• 31 Mei 2012 - 07:29

Wilma:

Wat heb je weer prachtige fotos gemaakt, sommigen kun je gewoon als ansichtkaart gebruiken;) Duitsland is echt een prachtig land en wat een leuke terrasjes hier zeg.
    Fijn dat jullie zo genieten en af en toe effe lekker culinsir laten verwennen, gecombineerd met een lekker wijntje mmmmmmmmm.
    Liefs uit de Engel

• 31 Mei 2012 - 15:21

De Verstekeling:

Hallo Rita en Jan, Leipzig is prachtig iknben er ook geweest, lang geleden,en het weer ziet er ook goed uit,alles is hier rustig en ik ben aan het oppassen en hier regent het.groetjes ook van joey

Verslag uit: Duitsland, Dresden

Camperreis 2012 door Duitsland

Beste "mede-reizigers",

Ons laatste reisverslag dateert alweer van medio juli 2011, waarin we meldden dat onze camperreis naar zuid-Portugal erop zat.

In de periode van 15.08 t/m eind september hebben we nog genoten van een kortere reis naar Barntrup (D) en door Drente. De weersomstandigheden tijdens ons verblijf op de camping in Zandpol (Drenthe) was bepaald niet om over naar huis te schrijven. Veel regen en temperaturen beneden "normaal". Daarentegen was het weerzien met de campingeigenaren Hermie & Danny (met hun gemotiveerde personeelsleden)ontzettend gezellig.
Verder werd Riet op haar verjaardag verrast met het bezoek van de kids en kleinkids. Zij hadden op de camping voor een langweekend een sta-caravan gehuurd. Tijdens dit weekend hadden we mazzel met het fraaie en zonnige weer. We hebben zelfs in het buitenbad kunnen zwemmen.

Verder was het verblijf met onze (camper)vrienden Carel & Wilma Cools en Ella & Cor Sachs in Barntrup een succes en zeker voor herhaling vatbaar. En........... de weergoden waren ons daar wel goed gezind.

Onder het genot van de nodige alcoholische versnaperingen en BBQ's konden we weer de nodige camperreis-ervaringen uitwisselen. (de Sachs-jes naar de Noordkaap en de Cools-jes naar Roemenië)

Nu staan we alweer te trappelen voor de volgende camperreis en die gaat dit jaar in belangrijke mate door Duitsland, waarbij we o.a. het voormalig oost-Duitsland gaan bezoeken (Maagdenburg-Leipzig- Dresden). Vervolgens rijden we richting Würzburg, alwaar we de route van de "Romantisch Strasse" opppaken. En deze route leidt ons dan richting Füssen en Garmisch Partenkirche.

Van daaruit reizen we weer noordwaarts langs de Rijn en de Moezel.

Omdat Jan dit jaar z'n verjaardag wil vieren (gaat van Drees trekken), staat de vertrekdatum gepland op 15 mei.
Het streven is er ook dit jaar weer op gericht, dat we medio juli weer terug zijn.

Zo'n trip vraagt uiteraard weer de nodige (technische)voorbereidingen, zoals een APK-keuring, servicebeurten voor het motor-/chassisgedeelte en de opbouw van de camper.
Hiertoe maakten we vandaag afspraken met de bedrijven.

Verder staat voor het weekend van 14 april een zogenaamde "Lady drive"-weekend gepland. Tijdens dat weekend krijgt Riet van een ervaren rij-instructeur een privéles om de camper te besturen. Dit weekend vindt plaats in Tolkamer (nabij Lobith). Dus voor die tijd moet de camper wel in orde zijn.
Voor de weekend hebben ook onze campervrienden Carel & Wilma Cools en Cor & Ella Sachs zich ingeschreven. Dus dat best weer een leuke start van het nieuwe camperseizoen worden.

Tot zover het eerste camperverslag in 2012. Zodra er nieuwe ontwikkelingen te melden zijn, horen jullie van ons.

Groetjes van de Vinkies