Bezoek aan Altstad Dresden - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Bezoek aan Altstad Dresden - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Altstad Dresden

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

31 Mei 2012 | Duitsland, Dresden

Beste "reisgenoten",

Tegen het advies van m'n voormalig Interpolis-collega Netty (lees haar reactie van gisteren), zijn we vandaag op de fiets naar de oude binnenstad (genaamd Altstad) van Dresden gereden. De heenrit was "valsplat", maar dan "neerwaarts". Dus vanmorgen hoorde ik Rita in mijn gedachten al brommen, als ze straks weer terug naar de camping moest fietsen. Hahahaha

Aangekomen in de Altstad werden we al direct zeer positief verrast door de eerste indrukken van Dresden. En ik had vóóraf nog het beeld, dat deze stad tijdens WO II totaal verwoest was door bombardementen van de gealliëerden. Het tegendeel is waar, want er staan nog schitterende gebouwen, veelal gelegen aan groteske pleinen. Dresden maakt op mij qua schoonheid, een betere indruk dan Parijs. Bekijken jullie vooral de geplaatste foto's.

Tijdens onze rondwandeling werden onze reukorganen regelmatig geprikkeld door de lucht van Bock- en Frankfurter würsten. En op een bepaald moment konden wij de aantrekkingskracht niet meer weerstaan. Dus Rita een Frankfurterwurst met brood en voor Jan een overheerlijke Bockwurst met brood. We fietsen vandaag de extra calorieën er wel weer vanaf.

Vanmiddag hebben we besloten het bezoek aan de camping in Dresden met
1 dag te verlengen t.o.v. de planning.

Op het moment dat Jan dit verslag schrijft, komt net de regen met pijpenstelen uit de hemel. Maar positief zoals we zijn, volgt er na regen weer zonneschijn. Dus morgen weer beter.

Zodra we weer wat te melden hebben, dan horen jullie van ons.

Groeten van de Vinkies

• 31 Mei 2012 - 17:19

Netty:

Geen woord teveel gezegd heel erg mooi. Zwinger ook zo prachtig, bekijk het klokkenspel wat gemaakt is van porcelein. In Meisner kun je dit porcelein wat daar gemaakt wordt ook zien. Heel kitscherig maar bijna weer mooi. Veel plezier.

• 31 Mei 2012 - 18:03

Jan Willem Pronk:

Wel eens van restauratie gehoord Jan? De stad was volledig verwoest, de brede lanen die je nu achter de kerk en bij het slot ziet waren er vroeger niet. De laatste keer dat wij in Dresden waren, 1992, lag de kerk nog plat en de ruïne had men laten liggen, hier was bewust voor gekozen om de bevolking er aan te herinneren dat zoiets nooit meer mocht gebeuren. Na de Wende wisten de West-Duitsers niet hoe snel ze dit gedenkteken weer op moesten bouwen. Een aantal zaken van de foto's herken ik en vragen er bijna om toch weer eens die kant op te gaan.

• 31 Mei 2012 - 18:23

Mary:

He die Jan en Riet

Die foto's prachtig dit vind ook Hans helemaal geweldig
    Zo'n cathedral is geweldig om te zien
    Riet heb je nu je tekenboek mee genomen dan kan je schetsen maken
    en later met mij gaan schilderen
    Ja hoor, hoor ik je zeggen daar ben ik nog lang niet aan toe
    geniet ervan

Gr van Hans en Mary

• 01 Juni 2012 - 17:23

Carel Cools:

Hoi luitjes,
    het was de moeite wel waard he om deze mooie stad te bezoeken. Wij hadden het al van te voren verteld. Zo te zien zijn jullie al een aardig eindje op weg met ups en downs van het weer. Hier is het gewoon weer bloedheet. We zitten nu aan de Algarve en gaan morgen de grotten binnenvaren. Daarna gaan we naar het zuidelijkste puntje en dan langs de kust weer omhoog.
    Luitjes veel plezier en we spreken elkaar zo weer, groetjes Carel en Wilma

Verslag uit: Duitsland, Dresden

Camperreis 2012 door Duitsland

Beste "mede-reizigers",

Ons laatste reisverslag dateert alweer van medio juli 2011, waarin we meldden dat onze camperreis naar zuid-Portugal erop zat.

In de periode van 15.08 t/m eind september hebben we nog genoten van een kortere reis naar Barntrup (D) en door Drente. De weersomstandigheden tijdens ons verblijf op de camping in Zandpol (Drenthe) was bepaald niet om over naar huis te schrijven. Veel regen en temperaturen beneden "normaal". Daarentegen was het weerzien met de campingeigenaren Hermie & Danny (met hun gemotiveerde personeelsleden)ontzettend gezellig.
Verder werd Riet op haar verjaardag verrast met het bezoek van de kids en kleinkids. Zij hadden op de camping voor een langweekend een sta-caravan gehuurd. Tijdens dit weekend hadden we mazzel met het fraaie en zonnige weer. We hebben zelfs in het buitenbad kunnen zwemmen.

Verder was het verblijf met onze (camper)vrienden Carel & Wilma Cools en Ella & Cor Sachs in Barntrup een succes en zeker voor herhaling vatbaar. En........... de weergoden waren ons daar wel goed gezind.

Onder het genot van de nodige alcoholische versnaperingen en BBQ's konden we weer de nodige camperreis-ervaringen uitwisselen. (de Sachs-jes naar de Noordkaap en de Cools-jes naar Roemenië)

Nu staan we alweer te trappelen voor de volgende camperreis en die gaat dit jaar in belangrijke mate door Duitsland, waarbij we o.a. het voormalig oost-Duitsland gaan bezoeken (Maagdenburg-Leipzig- Dresden). Vervolgens rijden we richting Würzburg, alwaar we de route van de "Romantisch Strasse" opppaken. En deze route leidt ons dan richting Füssen en Garmisch Partenkirche.

Van daaruit reizen we weer noordwaarts langs de Rijn en de Moezel.

Omdat Jan dit jaar z'n verjaardag wil vieren (gaat van Drees trekken), staat de vertrekdatum gepland op 15 mei.
Het streven is er ook dit jaar weer op gericht, dat we medio juli weer terug zijn.

Zo'n trip vraagt uiteraard weer de nodige (technische)voorbereidingen, zoals een APK-keuring, servicebeurten voor het motor-/chassisgedeelte en de opbouw van de camper.
Hiertoe maakten we vandaag afspraken met de bedrijven.

Verder staat voor het weekend van 14 april een zogenaamde "Lady drive"-weekend gepland. Tijdens dat weekend krijgt Riet van een ervaren rij-instructeur een privéles om de camper te besturen. Dit weekend vindt plaats in Tolkamer (nabij Lobith). Dus voor die tijd moet de camper wel in orde zijn.
Voor de weekend hebben ook onze campervrienden Carel & Wilma Cools en Cor & Ella Sachs zich ingeschreven. Dus dat best weer een leuke start van het nieuwe camperseizoen worden.

Tot zover het eerste camperverslag in 2012. Zodra er nieuwe ontwikkelingen te melden zijn, horen jullie van ons.

Groetjes van de Vinkies