De Zwin-fietsroute in Zeeuws-Vlaanderen - Reisverslag uit Lisserbroek, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu De Zwin-fietsroute in Zeeuws-Vlaanderen - Reisverslag uit Lisserbroek, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

De Zwin-fietsroute in Zeeuws-Vlaanderen

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

05 Juli 2008 | Nederland, Lisserbroek

Gisteren hadden we een stralende dag in Zeeuws-Vlaanderen. Omstandigheden om weer eens een fikse fietsroute te rijden. We kozen voor de Zwin-route van 39 km. Deze route leidde ons door prachtige landschappen en idyllische dorpen.
Voordat we deze route konden oppakken, moesten weer eerst 6 km's fietsen en begonnen we de rit in Nieuwvliet-Bad. Vervolgens kwamen in Zuidlande en van daaruit ging onze tocht naar Sluis. Daar aangekomen hadden we uiteraard trek in koffie en het was tevens lunchtijd. Onze zoon Raymond had ons - via de telefoon - gewezen op één van de beste restaurants van Nederland, genaamd "Oude Sluis". Uiteraard hebben we ons even georiënteerd, maar een lunch van € 65,00 p.p. is ons toch te gortig. Op de andere hoek van de straat ligt een brasserie met een zonnig terras en daar hebben we genoten van koffie en een echte Hollandse uitsmijter. Nadat Riet een aantal peukjes had opgerookt, werd het tijd om onze fietstocht te vervolgen. Deze leidde ons door dorpjes als Retranchement (had Riet nog nooit van dit dorp gehoord en ze brak bijna haar tong om deze naam uit te spreken hahahahaha), Cadzand-Bad en Cadzand. Vanaf Het Zwin naar onze camping konden we een soort schelpenpad over de duinen fietsen en hadden we steeds uitzicht op de zee. Als geboren Scheveninger was dit niet te versmaden.
Bij terugkomst op de camping bleken we tijdens deze rit 51 km's te hebben gereden. Vermoeid, maar wel voldaan, vielen we toen aan op een lekker koud pilsje.
Al met al een heerlijke dag, waar we met volle teugen van hebben genoten. Oók nu blijkt wel weer dat ons "kikkerlandje" veel te bieden heeft en zeker als je er mooi en zonnig weer bij hebt.
Groetjes van de Vinkes en jullie weer bedankt voor de leuke en spontane reacties.
Zie ook de nieuw geplaatste foto's.

• 05 Juli 2008 - 10:08

Corry Den Dulk:

Jan & Riet, prachtige foto's!
    En idd, Nederland is een prima vakantieland, zeker als het weer goed is.
    Geniet ze verder....

• 05 Juli 2008 - 10:29

Elly:

Hoi Jan en Riet
    Ja,ons kikkerlandje is zeker mooi....en daar heb je toch ook nog niet alles van gezien...
    Heel leuk...jullie van de week even gesproken en zelfs 'gezien' te hebben...ha ha
    Als jullie weer terug zijn in Lisserbroek...komen jullie maar eens naar het mooie Warmond....een bakkie doen!!!
    Groetjes Ton en Elly

• 05 Juli 2008 - 10:37

Yvonne:

Hoi Jan en Riet

ja ons land is best wel mooi ,En Jan je kan het niet laten he toch weer die peukjes he hahaha
    nog een fijne tijd verder
    Groetjes Jan en Yvonne

• 05 Juli 2008 - 13:27

Raymond En Patrick:

Zo zo, dat zijn nog een kilometers. Sportief hoor. ;-) Maarre... als je met zo'n camper door Europa kunt trekken dan kun je toch ook wel lunchen voor € 69,50 nuttigen? Hahaha. Ik had het wel geweten... maar een uitsmijter kan inderdaad net zo lekker zijn! ;-)

• 05 Juli 2008 - 17:38

Anke:

Ja, ja, een kerk! Niet alles wat een toren heeft is een kerk Jan. Dit is het belfort van Sluis. Een belfort is een wachttoren met een stormklok, dus geen kerk. Trouwens welcome back in Zeeland en Nederland.
    Jullie hebben een prachtige reis gemaakt.
    Geniet die laatste dagen ook nog....

• 05 Juli 2008 - 21:50

Wilma:

hoi Rita en Jan

Wat hebben jullie toch een schitterende reis gemaakt, en zijn jullie nog steeds aan het genieten, in een woord geweldig.
    Nou Jan ik kan je zeggen jou verslagen komen ook prettig leesbaar over hoor, ik geniet er in ieder geval van.
    Geniet nog even na in ons eigen landje want daar kom je zeker mooie dingen tegen.
    Groetjes Wilma

• 07 Juli 2008 - 08:11

Coby & Nic:

Toeval? Zondagavond naar reisprogramma gekeken op Duitse zender. Daarin werd Zeeland gepromoot. Prachtige stadjes zoals Veere, Domburg, Vilssingen kwamen aan bod Uiteraard kwam ook de overlast in de zomermaanden van de duitse jongelui ter sprake.Er is zelfs duitse polizei gedurende het hoogseizoen aanwezig. Ook werd er melding gemaakt van het feit dat er zware boetes staan op wildplassen. Dus geen blaasje legen in de vrije natuur. Geniet maar van ons mooie Zeeland.