Sur la route des vins de Loire - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Sur la route des vins de Loire - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Sur la route des vins de Loire

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

25 Juni 2008 | Frankrijk, Parijs

Afgelopen maandag zijn we vanuit Chemillé sur Indrois doorgereisd naar St Hilaire - St Florent (gem. Saumur). Uiteraard hebben we de snelwegen gemeden en hebben voor een belangrijk deel de "Route des Vignobles Touraine-Val de Loire" gevolgd. Wederom een rit om van te smullen. Tijdens onze rit kwamen we door plaatsen als Reignac s/Indre, Tours, Montbazon, Monts, Armentiers, Montsoreau en Saumur. Onderweg hebben we enkele kastelen mogen bewonderen. Heel bijzonder zijn de wijnhuizen in de buurt van Saumur en St Hilaire-St Florent. Deze bevinden zich in de hoge rotspartijen langs de rivieren L'Indre en de Loire. Inmiddels hebben we gisteren het wijnhuis Ackerman (opgericht in 1811)bezocht en kregen wij een rondleiding in de catacomben. Het gangenstelsel van dit wijnhuis is ca 3 km lang en er heerst daar een constante temperatuur van 7 graden Celsius, met altijd éénzelfde luchtvochtigheid. Zeer goede omstandigheden voor het bewaren van wijnen. We hebben overigens nog nooit zoveel flessen wijn bij elkaar gezien. Uiteraard kon Jan het plaatsen van een bestelling niet laten en halen we aanstaande maandag met de camper de 6 dozen wijn op. Is ondoenlijk om die op onze fietsen mee te zeulen. En zeker de laatste kilometer naar onze camping. Die steile helling is voor ons de Alp d'Huez in het kwadraat, Hahahahaha

Uiteraard bezochten we gisteren per fiets óók de oude en typisch Franse stad Saumur. Het was prachtig weer, dus we hebben heerlijk van de terrasjes genoten. Koffie, bier uiteraard voldoende voorradig en heerlijke crêpes gegeten. Toch een "leven als God in Frankrijk".
Als de weergoden ons goed gezind blijven, dan blijven we hier tot aanstaande maandag (30 juni) en trekken we daarna door naar het kustplaatsje Le Crotoy. Het is ons plan om dat óók één week te blijven, alvorens we weer ons "kikkerlandje" binnenvallen.
Ik heb inmiddels weer wat andere foto's geplaatst. Veel kijkplezier.

• 25 Juni 2008 - 15:27

Corry Den Dulk:

Wat een schitterende reis hebben jullie gemaakt. Leuke foto's. Geniet maar extra deze laatste weken.

• 25 Juni 2008 - 15:33

Theo Hoogervorst :

Ik heb maar een paar woorden te zeggen, "jullie zijn levensgenieters" mooie foto's gemaakt. Geniet er maar van. Groetjes Bea & Theo

• 25 Juni 2008 - 17:01

Conny & Rob:

Tja, 't is tobben daar luitjes, we kunnen het zien!
    Veel plezier nog, en hou 'm op de weg hè! ;)

Ciao,

Conny & Rob.

• 25 Juni 2008 - 18:08

Raymond & Patrick:

Klinkt weer goed allemaal. Wat een fantastische reis maken jullie toch. Maarre... moeders alweer van het bier af en nu aan de wijn? Die zes dozen klinken erg prettig... die moeten geproefd worden bij thuiskomst! ;-) Veel plezier nog de komende 2,5 week en dan zien we jullie snel!

• 25 Juni 2008 - 19:42

Yvonne:

Hallo Luitjes

Ik lees het al nog steeda aan het genieten. mooie foto,s weer .wat zie ik 6 dozen maar Jan hihihihi
    geniet nog maar ff lekker verder

Groetjes Jan en Yvonne

• 26 Juni 2008 - 09:24

Wilma:

Hallo Rita en Jan

Dat ziet er mooi uit zeg met die foto,s, geweldig, wat zal dat afvallen als jullie weer thuis zijn, want dan roept de plicht weer, voor de dingen die dan weer aan de orde zijn.
    Geniet nog maar lekker van jullie laatste weken.
    Groetjes Wilma

• 27 Juni 2008 - 16:17

Stacey:

heeey hangbuikzwijntje en lieve riet.
    alles goed daar? nog veel plezier met jullie reis en zorg dat je heel thuis komt hé:P

xxx stacey