Waar hangen de Vinkies nu uit? - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Waar hangen de Vinkies nu uit? - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Waar hangen de Vinkies nu uit?

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

18 Juni 2008 | Frankrijk, Parijs

Gisteren zijn we vanuit Avanton (ca 14 km ten noorden van Poitiers) doorgereisd naar Chemillé-sur-Indrois (ca 14 km ten oosten van Loches), in het Loire-gebied.
Avanton en omgeving brachten niet wat we ervan hadden verwacht. Eergisteren de hele dag veel regen gevallen en de omgeving had weinig te bieden.
Op onze trip doorkruisten wij het Franse stadje Loches. Hier bezochten wij een eeuwenoude citadel, zeker de moeite waard om te bezichtigen.
Gelukkig hadden we weer een stralende dag; strakblauwe hemel.
De viersterren-camping ligt aan een meer en we hebben vanmiddag na aankomst al genoten van een abdijbiertje op het terras van een aan het meer gelegen brasserie-terras La Crochette.
Als het weer het toelaat, gaan we de komende dagen de omgeving verkennen. Tussen Loches en de campingplaats hebben we al enkele oude kastelen gesignaleerd. En wijnhuizen schijnen hier in overvloed te zijn, zeker mijn geliefde witte wijn Sancerre. We zullen op jullie toasten. Hahahaha
Groetjes van de Vinkies

• 18 Juni 2008 - 13:36

Vinsent :

Hallo Jan en Riet,

Hoeveel laadvermogen hebben jullie nog over? Staan de dozen al in de weg?

Mocht de wijn erg lekker zijn, kan je altijd nog je watertank legen en vullen met wijn!

Dat doen echte campeerders altijd!

• 18 Juni 2008 - 17:34

Raymond Vink:

Bekend dorp... wij zijn vorig jaar ook in Loches geweest. In centrum nog lekker koffie gedronken en later op het plein gegeten. Leuke plek... ;-) En het scoren van die flesjes wijn moet wel gaan lukken, volgens mij. ;-) Hopelijk blijft het mooi weer de komende dagen. De voorspellingen zijn goed. Have fun!

• 18 Juni 2008 - 18:17

Marijke:

ha luitjes ik vind dat jan er slecht uit ziet die terrasjes doen hem vast geen goed.fijn dat jullie het naar je zin hebben en tot nu allesgoed verloopt.mooie foto s groet jes van fok en marijke en nog veel plezier oh ja we gaan verhuizen naar de bilt maar dat hoor je wel als jullie terug zijn.

• 18 Juni 2008 - 20:14

Yvonne:

Hoi Luitjes

Leuk weer wat te horen van jullie ,fijn om nog steeds te horen dat jullie het naar je zin hebben ,en Jan proost he hahaha,wens julleen fijne tijd nog

Groetjes Jan en Yvonne

• 18 Juni 2008 - 20:37

San:

Mama aan het bier?!

• 19 Juni 2008 - 07:03

Raymond:

Ja, dat viel mij ook al op: mama aan het bier?!

• 19 Juni 2008 - 08:38

Conny & Rob:

Ja hoor, Riet is helemaal om! Weg met de Amarguinha's, vanaf nu is het Abdijbier! Ziet er wel heel lekker uit trouwens. ;)

Jan en Riet, krijgen jullie nog wat mee van het Oranje-feest? TIP: kalk met grote oranje letters 4-1 op de zijkant van de camper, vinden die Fransen leuk! Doen hoor! :-)

Veel plezier nog luitjes,

Ciao,

Conny & Rob.

• 22 Juni 2008 - 18:51

Anke:

Hoi Jan en Riet...

Zo te zien gaat het jullie nog steeds goed en verlangen jullie nog niet echt naar huis. Wat een mooie foto's Jan en zo te zien genieten jullie volop van de lekkere wijnen. Ik hoop dat jullie de komende weken (laatste) weken ook nog heel veel zullen genieten.
    Groeten, Anke en Adrie.