Ëen nieuw reisverslag, maar nu vanuit Frankrijk - Reisverslag uit Chemillé-sur-Indrois, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Ëen nieuw reisverslag, maar nu vanuit Frankrijk - Reisverslag uit Chemillé-sur-Indrois, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Ëen nieuw reisverslag, maar nu vanuit Frankrijk

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

12 Juni 2008 | Frankrijk, Chemillé-sur-Indrois

Hallo luitjes, na een lange "radiostilte" hebben we weer eens internetverbinding. Na 25 dagen in Portugal te hebben "rondgezworven" zijn we sedert afgelopen zondag weer in Frankrijk.
Tijdens het laatste reisverslag van Raymond vertoefden we nog in Armacao de Pera (Algarve) en sedertdien hebben we nog een tweetal Portugese campings bezocht en wel in Evora en Idanha a Nova. Met name het pittoreske stadje Evora was een verademing om te bezoeken. Dit oude stadje op een heuvel geeft een heel goed sfeerbeeld hoe de Portugezen leven en wonen. Typische oude straatjes en steegjes, die nog bestraat zijn met grote kiezelstenen. Zie óók de geplaatste foto's.
En de weersomstandigheden waren zeer zonnig en warm.

Na een tussenstop in Cavia (Spanje) zijn we afgelopen zondag door de Pyrrenëen getrokken. Wederom een rit om je vingers bij af te likken. Gelukkig voor ons wierpen de Spaanse vrachtwagenchauffeurs één dag later hun wegblokkades op.

Afgelopen zondag kwamen we aan in het pittoreske badplaatsje Bidart. Zie ook de geplaatste foto's. Daar troffen we de mooiste camping van onze reis (tot op heden) aan. Jammer werd dit genot gedwarsboomd door regen en onweersbuien.

Vandaag zijn we ca 150 km's noordwaarts doorgereisd naar het badplaatsje Biscarrosse-Plage. En gelukkig was het vandaag weer een stralende dag. Strakblauwe hemel en dus veel zon.

Tijdens onze rit van vandaag begon Riet onderweg ineens uit volle borst het bekende liedje "We gaan nog niet naar huis, nog langer niet, nog langer niet ......." en uiteraard viel ik met volle borst in. Dat geeft wel aan dat we het nog steeds ontzettend naar de zin hebben. Gelukkig hebben we nog 5 weken. Vanaf de stranden van de Golf van Biskaye groeten wij iedereen en wij bedanken jullie voor alle spontane en leuke reakties.

Groetjes van de Vinkies

• 12 Juni 2008 - 21:15

Vinsent:

Hallo Jan en Riet,

Een goede reis naar het noorden en . . . . doe het RUSTIG aan.

Plak je morgen wel je nummerbord af als nederland gewonnen heeft?

Hartelijke groet,
    Vinsent

• 13 Juni 2008 - 05:52

Netty:

Leuk weer even wat van jullie te lezen. Wat heb jij een bruine "kop"Jan! A-sociaal. Had dat koor wel eens willen horen, geef je maar snel op voor Idols! Veel plezier en groet

• 13 Juni 2008 - 08:04

Wilma:

Hallo Rita en Jan

Wat leuk om weer eens wat van jullie te horen, en wat een mooie reis maken jullie toch, geniet nog lekker , voor je het weet rij je Nederland weer binnen.

Groetjes Wilma

• 13 Juni 2008 - 08:51

Yvonne:

Hallo Jan en Riet

Leuk om weer wat te horen ,fijn dat jullie mooi weer hebben
    had Riet wel haar oordopjes in hihihih
    wens jullie een goede reis verder genietse

Groetjes Jan en Yvonne

• 13 Juni 2008 - 13:27

Raymond:

Jullie leven letterlijk als een God in Frankrijk... wat een rijkdom!

• 13 Juni 2008 - 18:03

Mary:

Hallo Jan en Riet

Fijn om wat van jullie te horen.Wat geweldig dat jullie het zo naar het zin hebben.Mijn appartement is opgeleverd hiep hiep hoera vandaag is de stukedoor geweest,het word mooi en het is een prachtig appartement ik had niet beter kunnen wensen,het is een feestje met al die lisserbroekers.het vorige bericht van rymond heb ik niet kunnen openen ,waarom weet ik ook niet.
    Jan ik moet een triest bericht mede delen,Kees kroon is helaas overleden
    Je hebt wel vacantie maar ook hier kom je niet om heen en ik weet zeker dat je hier van op de hoogt wild zijn,geniet maar lekker het leven is korter dan je denkt veel liefs en een knuffel van Mary

• 13 Juni 2008 - 21:24

Elly:

Hoi Jan en Riet
    Leuk weer iets van jullie te horen....en echt geweldig dat jullie zo genieten!!
    Morgen gaan wij een weekje naar Lemmer (Friesland)
    Het weer is niet zo best nu hier...maar het schijnt volgende week weer beter te worden...
    Groetjes vanuit warmond!
    Elly en Ton

• 16 Juni 2008 - 10:09

Conny & Rob:

Hoi Jan & Riet,

Gaat prima daar met jullie! Mooie reis jongens, nog heel veel plezier gewenst.

Groetjes uit Carvoeiro,

Conny & Rob.