'Het voelt als thuis komen...' - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 'Het voelt als thuis komen...' - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

'Het voelt als thuis komen...'

Door: Raymond Vink

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

29 Mei 2008 | Portugal, Lissabon

CARVOEIRO Woensdag 21 mei, 11.30 uur, voor de deur van de Intermaché... Patrick en ik zijn net aangekomen... 'Joehoe, hallo, wat een toeval' horen we roepen over de parkeerplaats. En ja hoor, dan komt Riet hard aangerend. Jan er achter aan met een volle kar boodschappen. We hoorden de stem van Riet nog eerder dan dat we haar zagen. Tja, en of het toeval was.... wij weten het niet. Hahahaha. Maar beiden riepen ze: 'het voelt als thuis komen hier'.

Wel ontzettend leuk om ze na ruim 6 weken weer te zien... en dat aan de andere kant van Europa. In de supermarkt waren ze al bekenden tegen gekomen dus aan het einde van de dag wist ongeveer half Carvoeiro dat Jan en Riet waren gearriveerd. ;-) Na de boodschappen zijn ze bij vrienden die een restaurant runnen een bakje koffie gaan doen en daarna kwamen ze onze villa 'inspecteren' om vervolgens door te rijden naar de camping. Deze ligt in Amarçao de Pera, ongeveer 15 km bij Carvoeiro vandaan (kwartiertje rijden).

Mooie, ruime camping met veel groen en goede faciliteiten (o.a. 3 grote zwembaden). Donderdag zijn we ze gaan opzoeken op de camping voor een bakkie. We hebben gelijk wat foto's kunnen maken voor bij het verslag. Overigens niet stampvol dus dat maakt de camping erg relaxt.

Zaterdagmiddag hebben we Jan en Riet opgehaald zodat we op het terras van onze villa konden borrelen om vervolgens 's avonds met z'n allen uit eten te gaan. (Voor Lia en Ad: we zaten bij L'Orange...). Daarna nog de nodige borrels en cocktails in het dorpje waarna ze met de taxi weer richting de camping gingen.

Het weer bleek wel erg wisselend: vaak tot 10.00 uur strak blauw en een hete zon, daarna een dik wolkendek (regelmatig met regen eruit) en dan vanaf 15.00 uur weer strakblauw met zon. Een weerbeeld waarvan de Portugezen zeggen dat ze het nog nooit eerder hebben meegemaakt in het voorjaar. Desondanks zijn Jan en Riet al behoorlijk 'zwart' en 'grijs-blond' aan het worden. ;-)

Van Conny en Rob kregen ze nog een mooi aanbod: een Audi Cabriolet voor een week. Aangezien Conny en Rob de hele week druk moesten werken, brachten ze hun Audi Cabriolet bij de Vinkies zodat ze zich wat makkelijker konden verplaatsen naar Carvoeiro (fietsen is geen optie namelijk en een taxiritje bijna EUR 20,00 per keer) dus ze hebben een week lang flink kunnen 'patsen'.

Ze gaven beide aan het nog steeds geweldig te vinden, thuis niet te missen en het ontzettend ontspannend te vinden! Als het weer wat minder is, dan is Jan zijn filmpjes aan het regisseren en Riet houdt zich dan bezig met 'kuisen' of slapen of puzzelen. Kortom: ze maken het goed en genieten volop.

Wij zijn zelf gisteren weer thuis gekomen van een geweldige vakantie waarbij het erg leuk was om Jan en Riet even 'live' te zien.

Het weerbeeld voor Portugal (en Spanje) blijft wisselvallig. Zodoende blijven ze tot maandag nog op deze camping aangezien je aan de kust toch meer kans hebt op zon. Daarna wil ze wat sneller door reizen naar Frankrijk en daar nog de nodige weken doorbrengen.

Aan iedereen de hartelijke groeten van Jan en Riet en hopelijk kunnen ze snel weer zelf een verslag schrijven.

• 29 Mei 2008 - 19:59

Netty:

Leuk verhaal zeg en het klinkt allemaal reuze gezellig. Leuke lease auto Jan dat je dat na je Ipo carriere nog mag meemaken. We lezen wel weer hoe het verder gaat. groeten uit een warm en droog Friesland

• 30 Mei 2008 - 11:04

Yvonne:

Hallo Jan en Riet

Weer zo,n toppie verslag wat Raymond heeft neer gezet ,fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad met jullie zoon
    en leuke foto,s
    jammer van het weer ,zo is het hier ook hoor
    wens jullie nog veel plezier geniet ervan

Groetjes Jan en Yvonne

• 30 Mei 2008 - 17:13

Wilma:

Hoi Rita en Jan

Lang uitgekeken naar jullie verslag, maar eindelijk weer een berichtje, en wat voor een, Raymond als jij het verslag schrijft word het van zelf heel gezellig en dan die foto's erbij , toppie hoor, mijn complimenten.
    Jan en Rita jullie genieten echt, en ga zo door, want het klinkt echt geweldig. Wij werken hier nog wel ff, maar nog 4 weken de kids naar school brengen en dan kan ik ook genieten van een heerlijke 6 weken vakantie, en dan zijn jullie bijna terug, en jullie hebben voor ons nartuurlijk heel mooi weer meegenomen.
    Jan ik had je verteld dat mijn zus in Roemenie zit, maar ook niet echt geweldig weer, maar ze genieten wel van de indrukken die ze opdoen, maar de georganiseerde reis vinden ze echt geweldig. zij bericht via de telefoon, en dan op internet, gaat goed hoor. zo ongeveer 1 keer per week een heel verhaal, ook heel leuk.
    Nou ik ga stoppen, veel plezier en geniet ervan maar dat lukt jullie wel.
    Groetjes wilma

• 30 Mei 2008 - 20:21

Wilma:

heerljk dat jullie het zo gezellig hebben, maarre hahaa ik ben vanaf overmogen ook weg,, Turkije onveilig maken.
    dikke kus wilma

• 30 Mei 2008 - 20:39

Piet Van Gils:

Hoi Jan en Riet - Leuk jullie zo te kunnen volgen.En voor het geval dat jullie ons weer willen verrassen: we vertrekken morgen met caravan naar Nr.Spanje (omgeving Rosas.Vanaf 18 juni zitten we op de camping Peyrelade in Rivière-sur-Tarn. (Millau)

• 02 Juni 2008 - 09:01

Conny & Rob:

Inmiddels zijn Jan & Riet vertrokken, dus kunnen we nu vrijelijk onze reactie plaatsen...

Nou, het was bere-gezellig Jan & Riet, leuk weerzien na ruim twee jaar en het was te merken dat jullie je nog altijd thuisvoelen in Carvoeiro. Gisteravond nog even een 'afscheidsbiertje' gedaan bij de camper en nog even de laatste roddels doorgenomen. ;)

Mooi dat jullie zo'n plezier hebben gehad van de Cabriolet. Hij staat nog in het dorp, we gaan hem zo even oppikken.

Nog bedankt voor het heerlijke etentje bij de kippenboer in Algoz. Lekker gesmikkeld en daarna nog even een afzakkertje gehaald in Carvoeiro. Werd dus weer een latertje! Ach ja, 'time flies when you're having fun!'

Zaterdagavond kwamen we elkaar weer tegen in Bon Bon. Hoewel we daar met een ander stel vrienden zaten, kwamen we elkaar steeds tegen bij de rooktafel buiten. Daarna, uiteraard, nog even met de hele bubs naar Carvoeiro Bar, waar we tot in de kleine uurtjes buiten zaten met wat versnaperingen.

Was ook leuk om Raymond weer eens te onmoeten, was volgens ons alweer zo'n vier jaar geleden. Het genieten van de geneugten des levens heeft 'ie duidelijk niet van een vreemde!

Jan & Riet; een goeie en veilige voortzetting van de reis gewenst, we zullen jullie via deze site blijven volgen. Heel veel plezier nog, en wie weet tot ziens in ons aller Carvoeiro.

Groetjes,

Conny & Rob.