Wat deden de Vinkies vandaag op 20 mei? - Reisverslag uit Ourique, Portugal van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Wat deden de Vinkies vandaag op 20 mei? - Reisverslag uit Ourique, Portugal van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Wat deden de Vinkies vandaag op 20 mei?

Door: Jan Vink

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

20 Mei 2008 | Portugal, Ourique

Vandaag hebben we een mooie wandelng langs het riviertje Rio Mira gemaakt. De toegevoegde foto's geven daar een indruk van.
Herman, de campingeigenaar, gaf ons wel de goede raad onderweg uit te kijken voor de "honderdpoten" en schorpioentjes. Dus geen stenen zomaar optillen. Niet dat deze beestjes levensgevarlijk zijn, maar een mens kan er 3 dagen goed ziek van worden.
Gelukkig zijn we ze onderweg niet tegengekomen. Alhoewel Riet toch steeds wat gespannen om zich heen keek.
Dit riviertje staat ook bekend om haar schildpadjes. Jammer genoeg hebben we die niet gezien. Op één van de foto's zie je dat Riet (als een soort Sherlock Holmes) er wel steeds naar uitkeek. Het zal wel geen gunstig tijdstip geweest zijn.
Na de wandeling was het uiteraard heerlijk om wat verfrissends te drinken. En Riet heeft daarna haar kookkunsten weer getoond. We aten overheerlijke roerbakgroenten, gekookte zilvervliesrijst (dit laatste verving Riet voor zichzelf in aardappelpuree), gesneden en gebraden kipfilet. Jullie lezen wel dat we zelfs aan eten niets tekort komen. hahahahaha
Morgen gaan we op weg naar Carvoeiro, alwaar we Raymond, Patrick en hun vrienden Myra & Mark zullen ontmoeten en vervolgens naar de camping Canelas in Armacao de Pera. We denken dat we daar minstens 1 week zullen blijven, maar op deze camping hebben ze geen WiFi. Dus het volgende verslagje zal waarschijnlijk even op zich laten wachten. Tot latersssss
de Vinkies

• 20 Mei 2008 - 21:31

Yvonne:

Hallo mensen van het goede leven
    mooi hoor de foto,s mooie omgeving
    je word maar weer lekker verwent met het eten Jan. maar wanneer kunnen we nou van jou een actie foto verwachten lol
    ik kan alleen maar zeggen genieten
    we wachten rustig af op het volgende verslag

groetjes van ons Jan en Yvonne

• 21 Mei 2008 - 06:43

Henk En Ada:

Wat een avontuur, lijkt me heerlijk met je eigen ,,huis''bij je, gaan en staan waar je wilt en maar genieten en lekker eten!!! Leuk om al die verslagen te lezen dan heb je in ieder geval een beetje een idee van de situatie en met de foto's erbij, geweldig.
    Geniet maar lekker, wij gaan volgend weekeinde een week naar Griekenland en daar hebben we erg veel zin in.
    groeten,
    Henk en Ada

• 21 Mei 2008 - 18:23

Corry Den Dulk:

In Armacao de Pêra hebben Teun en ik heerlijk sardines en kip piri piri gegeten. Het was springtij toen, een machtig gezicht.
    Geniet ze verder!

Ik ben weer thuis na mijn knie operatie en moet veel oefenen.

Groetjes Teun & Corry

• 22 Mei 2008 - 06:57

Henk & Liesbeth:

Hoi Hoi Jan & Riet
    Wat heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten!!!Denkt Jan wel een klein beetje aan zijn gewicht? met al dat heerlijks wat Rietje voor hem kookt.
    Succes met de vlg etape,en we blijven jullie volgen.]
    Groetjes aan jullie van hier allemaal
    Maar zeker een dikke kussssssss
    van mij :) :)

Henk & Liesbeth

• 23 Mei 2008 - 11:01

Gerard En Marieke :

Hebben jullie link via Theo Hoogervorst gekregen. Leuk om te lezen dat jullie ook in Portugal zijn! Wij hebben het rondje andersom gemaakt. We zijn via Andalusie Algarve nu net boven Lissabon. En zijn verder onderweg naar boven. hier is het vandaag geen mooi weer en volgens internet ziet het er ook niet best uit. Hopelijk hebben jullie het beter getroffen.

nog heel veel plezier

Gerard de Nooy

• 23 Mei 2008 - 18:01

Ruud De Groot:

Hoi vakantiegangers,

Ziet er goed uit allemaal, lekker genieten. Hoe is het weer. In Nederland gaat het er ook weer op lijken. Jullie moeten ook de groeten hebben van Kees Kroon. Hij heeft tot vandaag 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Weer een longontsteking en veel vocht achter de longen. Tot overmaat van ramp heeft hij er ook gordelroos bijgekregen. Kees moet nu een week aansterken en dan gaan ze hopelijk voor hem met de chemokuur beginnen. Ik vertel jullie dit omdat jullie toch ook goede kontakten met Kees onderhouden. Zijn wel geen leuke berichten maar beter dit dan achteraf al die verhalen horen. Nou lui ik groet jullie en geniet maar weer verder.

Groetjes Ruud

• 25 Mei 2008 - 09:37

Wim En Ria :

hallo jan en riet
    wij lezen dat het prima gaat
    het is ook 'n prachtige reis volgens de berichten
    ik had gisteren ook iets geschreven maar het is niet aangekomen denk ik vandaar ;n niewe poging nog veel plezier en 'n goede reis verder

groetjes de binkies

• 25 Mei 2008 - 10:39

Mary:

hallo Jan en Riet
    Het is toch wel leuk om een paar foto's te zien,dan heb je er een klein beetje idee van,wat jullie allemaal zien.
    Ik heb vanmiddag de meerkoet gekregen,en Jan ik zal de stand van de biljartclub even doorgeven,De grote winnaar van 2007-2008 is nummer een Jan Mesman-nummer twee is Jan Vink-en nummer drie is Gerard Kortekaas goed gedaan hoor,we hebben hier ook mooi weer,vannacht is er een bui gevallen ook wel lekker, we blijven toch nederlanders.Ik krijg 12 juni de sleutel van het appartement het ziet er mooi uit.Dit gaat helemaal leuk worden.Jan en Riet heel veel plezier leuk dat je Rymond,en patrick ontmoet daar, de groetjes allemaal en een knuffel van mary