Een etappe verder... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Een etappe verder... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Een etappe verder...

Door: Raymond Vink

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

26 April 2008 | Frankrijk, Parijs

Aangezien mijn ouders onderweg nauwelijks een internetverbinding tegen komen (maar jullie uiteraard wel graag op de hoogte houden van hun reis), hebben ze mij gevraagd om hun reisverslag te publiceren. Via sms/telefoon krijg ik de nodige informatie en die zal ik dan hier neerzetten. Jullie reacties waarderen ze enorm en worden dan ook regelmatig door de telefoon aan ze voorgelezen!

Inmiddels hebben Jan en Riet de route D-Day-Le-Choc gereden en zijn ze gisteravond rond 18.00 uur aangekomen in L'Etang Bertrand (zie ook het kaartje). Het was maar goed dat ze vantevoren wat voorbereidend werk hadden gedaan want de camping die ze eigenlijk hadden uitgezocht (in Cherbourg direct aan zee) bleek pas op 1 mei as. open te gaan.

De route D-Day was een zeer fraaie, maar ook een indrukwekkende route. Ze hadden het niet willen missen. Ze hebben ook een bezoek gebracht aan de Amerikaanse begraafplaats. Schitterend onderhouden en strakke grasvelden als op een golfbaan.

Vandaag hebben ze prachtig mooi weer (rond de 25 graden) en liggen ze heerlijk te zonnen voor de camper. Riet wilde echter net wat zonnecréme gebruiken toen ze aan de telefoon was, maar dat ging direct mis: het hele flesje spoot alle kanten op. Zenuwen? In ieder geval wilde ze gelijk even kwijt dat Jan nog niet helemaal gewend is aan douchen op een camping: hij schijnt zijn handdoek nog wel eens vergeten mee te nemen naar de douche.

Ze hebben het in ieder geval enorm naar hun zin en genieten volop. Ook het Franse landschap en de heerlijke stokbroden bevallen uitstekend! Riet spreekt inmiddels al een aardig woordje Frans: bonjour, bonsoir et baquettes.

Ze gaan proberen wat foto's via de telefoon door te sturen zodat ik die hier ook kan plaatsen. We houden jullie op de hoogte!

  • 26 April 2008 - 13:00

    Joke:

    ik ben jullie helemaal vergeten een hele prettige tijd toe te wensen dus dat doe ik alsnog. heel veeel plezier en genieten maar. kus joke

  • 26 April 2008 - 13:22

    Wilma:

    Hy kanjers,
    Wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben, ik hoop dat je ook het woordje 'vin' (wijn) hahahaa goed weet,,,,we lusten die wel he.
    dikke kus en veeeeel plezier

  • 26 April 2008 - 13:42

    Yvonne:

    Hallo luitjes

    fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben , en geniet van de lekkere wijn
    maar dat zal wel lukken

    dikke kusss

    Groetjes Yvonne

  • 26 April 2008 - 16:27

    Netty:

    Ik dacht al, al weer een berichtje ze zitten eindelijk eens in een goede internet zone:)
    Goed idee om het zo even op te lossen, maar gewoon op zoek naar een Internet cafe, hebben ze ook vast wel een lekkere café au lait of een klein biertje.
    Groet en o ja wij hadden hier vandaag ook heerlijk weer.

  • 26 April 2008 - 18:08

    Mary:

    Hallo Jan en Riet wat zal de natuur daar prachtig zijn, en wat zal de amerikaanse
    begraafplaats indrukwekkend geweest zijn.
    Ik ga voor het eerst dinsdag mijn appartement bekijken er zit schot in,nu nog een paar weken .Ik zal jullie missen op koninginnedag,maar ik ga op jullie proosten hoor,en raymon je hebt een mooi verslag gemaakt voor je vader en moeder dat kunnen ze wel aan je over laten.Heel veel reisplezier en een knuffel van Mary

  • 26 April 2008 - 18:44

    Kees Vink:

    Hey Jan en Riet,

    Geniet van het Bourgondische leven. Veel plezier

  • 27 April 2008 - 13:16

    Ad & Lia:

    Hoi Jan en Riet,

    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Wij lezen met veel plezier jullie reisverslagen. Geniet van deze mooie tijd.

    P.S Rietje, ik mis onze lange telefoongesprekken wel hoor!!

    Groetjes Ad & Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Riet & Jan Vink

Welkom op de weblog, die betrekking heeft op onze camperreizen door eigen land en andere Europese landen

Actief sinds 23 Jan. 2008
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 244468

Voorgaande reizen:

04 Mei 2016 - 06 Juli 2016

Camperreis voorjaar 2016

21 Mei 2014 - 15 Juli 2014

Voorjaars-camperreis door Nederland

16 April 2013 - 15 Juli 2013

Camperreis naar Kroatië v.v.

20 Augustus 2012 - 19 September 2012

Klaverjassen in den vreemde ............

15 Mei 2012 - 15 Juli 2012

Camperreis 2012 door Duitsland

14 April 2011 - 15 Juli 2011

Camperreis 2011 naar de Algarve in zuid-Portugal

06 Mei 2010 - 16 Juli 2010

Camperreis 2010 door Duitsland, België en Nederlan

05 Mei 2009 - 16 Juli 2009

Vinkies weer op camperreis

15 April 2008 - 15 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: