19 juni: van Salem naar Sulzburg - Reisverslag uit Sulzberg, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 19 juni: van Salem naar Sulzburg - Reisverslag uit Sulzberg, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

19 juni: van Salem naar Sulzburg

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

20 Juni 2012 | Duitsland, Sulzberg

Hallo luitjes, hier zijn we weer.

Gisteren een voortvarende rit van ca 160 km's vanuit Salem naar Sulzburg gereden. Onze rit liep via Freiburg en dat gaf een behoorlijke vertraging. Ontzettend veel (vracht)verkeer moest door een tunnel en net achter die tunnel stonden verkeerslichten, die als vrij snel van kleuren veranderde. (Hahahaha).

We staan nu op camping Sulzbachtal, met als bijzonderheid een "natuurzwembad". Het zwembad staat aan de randen gevuld met planten en er zwemmen ook vissen en kikkers in. Voor Jan een uitdaging om tussen die waterbewoners te gaan zwemmen. Zie ook de foto's.

We blijven hier 2 nachten en rijden 21 juni verder richting Colmar (in de Elzas).

Gisteren was het een "drukkende" dag en de regen kon niet uitblijven. Vannacht viel de nodige regen, maar op het moment dat ik dit verslag schrijf, is het weer droog.
Voor de komende dagen wordt in de Elzas weer zomers weer voorspeld. Maar daar berichten we jullie de komende dagen weer over.

Ps. Momenteel heb ik een redelijk goede draadloze internetverbinding, maar 's-avonds lukt dat totaal niet. Ik denk dat het netwerk de vele gebruikers niet aan kan.

• 20 Juni 2012 - 11:10

De Verstekeling:

Hallo Vimkies,even een teken van leven uit zonnig Spanbroek, ik heb al juiiie verslagen gelezen, arme rita, en nu zeker een paar rustdagen. nog een fijne vacantie en mooi weer. groetjes

• 20 Juni 2012 - 11:14

Mary:

Hallo luitjes
    Dat waren weer mooie verslagen
    en prachtige foto's jeetje Jan je hebt het er maar druk mee
    Hier is het eindelijk ook mooi weer
    Van al dat fietsen moeten jullie heel veel afgevallen zijn !!! Dat bloemen eiland
    prachtig dan komt mij tuin gevoel wel weer even naar boven
    Nog heel veel reis plezier samen
    Groetjes en een knuffel van Mary

• 20 Juni 2012 - 11:56

Raymond:

Zag ik daar nu ineens een walrus tussen de kikkers en vissen?

• 20 Juni 2012 - 12:08

Riet & Jan Vink Vink:

Zeg Raymond, moet jij niet werken??

• 20 Juni 2012 - 14:39

Roelie:

Wederom prachtige foto's geschoten....toch wel gemakkelijk die digitale foto's....kun je gelijk delen en gelijk de mindere verwijderen.....wens je nog veel reis plezier

• 20 Juni 2012 - 15:21

Ton En Elly:

Dank jullie wel voor al die mooie reisverslagen.....prachtige foto's weer!
    Vrijdag vertrekken wij naar Mook voor 1 week.....lees ik ze dus pas weer als wij terug komen!
    Het is hier nu behoorlijk warm......benauwd zelfs.....morgen komt er weer onweer pfffff

Veel groetjes weer vanuit Warmond
    Ton en Elly

• 20 Juni 2012 - 18:57

Netty:

't was even doorlezen vandaag, vier verslagen in 1 x. Mooie verhalen en foto's. Jullie treffen het wel met het weer, hier is het maar zozo. Jan zwemmende tussen de kikkers, vindt dat meer iets voor Riet, hahaha. Veel plezier maar weer!

• 20 Juni 2012 - 18:59

Netty:

keek nog even nar de foto's, maar jan in een natuur zwembad zemn je ook puur natuur, je was dus nog wat vergeten.

• 20 Juni 2012 - 21:35

De Verstekeling:

Hallo vinkies ik heb de foto 'S gezien jan in het groen is weer eens wat anders, als ik maar niet hoef,maar het is mischien wel goed voor je huid hahahahaha groetjes

• 21 Juni 2012 - 08:33

Wilma Omtzigt:

Hey Vinkies zo te zien hebben jullie het nog steeds super he en die Jan zwemmen in een natuurbad,, vind je het niet eng als er wat glibberigs tussen je benen doorzwemt? ik moet er niet aan denken hahaha,,,,de temperaturen zijn zeker goed dat je kan zwemmen? nog veel plezier, liefs

• 21 Juni 2012 - 11:31

Andrea:

Hallo Jan en Riet,

Leuke verslagen weer.
    Jullie hebben een conditie opgebouwd, waar ik jaloers op ben.
    Jeetje zeg, van al dat fietsen en lopen. Geweldig hoor!!!
    En dat zwemmen Jan, getsie, moet er niet aan denken.
    Al dat ongedierte (kikkers enz.)langs je lijf, brrr.
    Ben je niemand tegengekomen in dat natuurzwembad? Hahah.
    Zou zomaar kunnen toch? Iemand die dat "natuurbad" iets te letterlijk nam.
    Whahah. Geintje.

Jullie beleven zo wel het één en ander, heel erg leuk om te lezen.
    De foto`s zeggen alles en geven ons een goede indruk. Mooi om te zien!!!

Nou, geniet verder van het goede leven daar, veel plezier en dikke zoen.

Andrea.

Verslag uit: Duitsland, Sulzberg

Camperreis 2012 door Duitsland

Beste "mede-reizigers",

Ons laatste reisverslag dateert alweer van medio juli 2011, waarin we meldden dat onze camperreis naar zuid-Portugal erop zat.

In de periode van 15.08 t/m eind september hebben we nog genoten van een kortere reis naar Barntrup (D) en door Drente. De weersomstandigheden tijdens ons verblijf op de camping in Zandpol (Drenthe) was bepaald niet om over naar huis te schrijven. Veel regen en temperaturen beneden "normaal". Daarentegen was het weerzien met de campingeigenaren Hermie & Danny (met hun gemotiveerde personeelsleden)ontzettend gezellig.
Verder werd Riet op haar verjaardag verrast met het bezoek van de kids en kleinkids. Zij hadden op de camping voor een langweekend een sta-caravan gehuurd. Tijdens dit weekend hadden we mazzel met het fraaie en zonnige weer. We hebben zelfs in het buitenbad kunnen zwemmen.

Verder was het verblijf met onze (camper)vrienden Carel & Wilma Cools en Ella & Cor Sachs in Barntrup een succes en zeker voor herhaling vatbaar. En........... de weergoden waren ons daar wel goed gezind.

Onder het genot van de nodige alcoholische versnaperingen en BBQ's konden we weer de nodige camperreis-ervaringen uitwisselen. (de Sachs-jes naar de Noordkaap en de Cools-jes naar Roemenië)

Nu staan we alweer te trappelen voor de volgende camperreis en die gaat dit jaar in belangrijke mate door Duitsland, waarbij we o.a. het voormalig oost-Duitsland gaan bezoeken (Maagdenburg-Leipzig- Dresden). Vervolgens rijden we richting Würzburg, alwaar we de route van de "Romantisch Strasse" opppaken. En deze route leidt ons dan richting Füssen en Garmisch Partenkirche.

Van daaruit reizen we weer noordwaarts langs de Rijn en de Moezel.

Omdat Jan dit jaar z'n verjaardag wil vieren (gaat van Drees trekken), staat de vertrekdatum gepland op 15 mei.
Het streven is er ook dit jaar weer op gericht, dat we medio juli weer terug zijn.

Zo'n trip vraagt uiteraard weer de nodige (technische)voorbereidingen, zoals een APK-keuring, servicebeurten voor het motor-/chassisgedeelte en de opbouw van de camper.
Hiertoe maakten we vandaag afspraken met de bedrijven.

Verder staat voor het weekend van 14 april een zogenaamde "Lady drive"-weekend gepland. Tijdens dat weekend krijgt Riet van een ervaren rij-instructeur een privéles om de camper te besturen. Dit weekend vindt plaats in Tolkamer (nabij Lobith). Dus voor die tijd moet de camper wel in orde zijn.
Voor de weekend hebben ook onze campervrienden Carel & Wilma Cools en Cor & Ella Sachs zich ingeschreven. Dus dat best weer een leuke start van het nieuwe camperseizoen worden.

Tot zover het eerste camperverslag in 2012. Zodra er nieuwe ontwikkelingen te melden zijn, horen jullie van ons.

Groetjes van de Vinkies