Nu eens een reisverslag van mijn hand ........ - Reisverslag uit Laudenbach, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Nu eens een reisverslag van mijn hand ........ - Reisverslag uit Laudenbach, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Nu eens een reisverslag van mijn hand ........

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

10 Juni 2012 | Duitsland, Laudenbach

Hallo reisgenoten, goedenavond

Nu ben ik eens aan de beurt om een verslag te schrijven van mijn belevenissen van vandaag. Hahahaha

Net buiten Laudenbach staat op de top van een berg de Bergkirche en die wilde Jan bezoeken. Daarvoor moesten we wel 20 trappen (dus geen treden) omhoog lopen. Tijdens deze "beklimming" passeerden we bij elke trap een beeltenis van de kruistoch van Jezus.
Overigens moeten de toenmalige geestelijken/monniken behept zijn met een vorm van S/M om hun parochianen wekelijks/dagelijks zo'n soort "kruistocht" van 20 trappen te laten lopen. Ik was al bekaf toen ik boven kwam. Maaaaaaaaarrrr..... het was de moeite waard, want er staat een prachtige kerk, zowel van buiten als van binnen. Zie de geplaatste foto's.
Toen we de 20 trappen weer waren afgedaald, vond die 'vent" van mij het nog te vroeg om terug te keren naar de camping. Dus stelde hij voor om route 9 te gaan wandelen, een route van "slechts" 8,5 km's. Nou dat heb ik geweten. En was ik nu maar geen "dom blondje" geweest, dan had ik afgehaakt. Hahaha
De stoute schoenen weer aangetrokken en verder op pad gegaan. Volgens mijn vent vielen de stijgingen wel mee.
Uiteindelijk heb ik na ruim 2 uur de wandeling volbracht, maar vraag niet hoe. Onderweg zei Jan regelmatig, kijk Riet, daar aan de overkant op die berg zijn we ook geweest. Dat deed hij dan om mij moed in te spreken. Maar ik was blij dat we terug waren op de camping en daar viel ik uit "uitgeteld" neer op één van de stoelen.
Ik had vervolgens één opbeurend vooruitzicht. En dat was, dat we in de plaatselijke Gasthof uit eten gingen. En daar hebben we heerlijk gegeten (en gedronken). Na een paar "obstlers" gingen we met een voldaan gevoel terug naar de camper en ben ik mijn ervaringen van deze dag gaan beschrijven. Hahahaha

Morgen trekken we verder langs de Romantische Strasse naar Donauwörth, ca 150 km's. En onderweg gaan we de historische stadjes Rothenburg am Tauber en Dinkelsbühle bezoeken.

Dit keer de groetjes van Riet Vink

  • 10 Juni 2012 - 20:36

    Marry Witkam:

    Hé Riet je hebt het maar zwaar met die vent van je. Wat een slavendrijver.
    Ik hoop voor je dat je nog steeds likeur 53 bij je hebt om bij te komen.
    Wij hebben vandaag de grondzeilen schoongemaakt voor de volgende reis.
    Veel plezier nog verder.

  • 10 Juni 2012 - 21:04

    Ton En Elly:

    20 trappen en ook nog eens ruim 8km lopen....pffff....petje af hoor voor jullie maar je wordt er dan ook wel voor beloond....inderdaad een prachtige kerk.....mooie foto's weer gemaakt zodat wij ook nog even kunnen meegenieten van de schitterende uitzichten!
    Wij hadden hier vandaag een mooie zonnige dag dat in tegenstelling met gisteren toen leek het wel herfst....op de fiets naar Noordwijk geweest en op de boulevard iets gedronken....het was gezellig druk!

    Tot het volgende reisverslag maar weer......Riet je hebt het heel leuk beschreven....

    hartelijke groetjes
    Ton en Elly

  • 11 Juni 2012 - 02:13

    Mary:

    Goedemorgen Riet en Jan
    Nou nou dat is een heftige wandeling geweest
    goed hoor
    Maar jullie worden wel beloond,wat een uitzicht en wat een mooie kerk
    Riet leuk geschreven dit verslag
    Ik wens jullie verder een goede reis

    Groetjes van Hans en Mary

  • 11 Juni 2012 - 07:09

    Wilma De Bengel:

    nounou wijffie, je bent sportiever dan ik dacht hoor hahahaa maar een lekker uit eten in vooruitzicht doet wonderen he. het ziet er allemaal super uit, maar ik sta ook van jan zijn uithoudingsvermogen te kijken hihihi,,,,nog heel veel plezier xxx

  • 11 Juni 2012 - 10:12

    De Verstekeling:

    Hoi Rita en Jan, goed van je, dat je de tocht heb volbracht, ik word al moe als ik dit lees,dat doe zeker niet meer, hier is alles ok.groetjes

  • 11 Juni 2012 - 21:21

    Andrea:

    Prestatie hoor, van allebei. Ik doe je dit zeker niet na.
    Maar jullie hebben wel mooie dingen gezien, fantastische panorama`s!!
    De moeite waard om die trappen te beklimmen en dan nog
    een heel eind te wandelen, goed hoor!!!

    Riet, je vorige verslag was TOP!!!
    Moet wel ff gezegd worden, haha!
    Ik geniet telkens weer van jullie verslagen, heel leuk om te lezen.

    Nog veel plezier en een goede tijd verder.

    Liefs Andrea en Kees, xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Laudenbach

Camperreis 2012 door Duitsland

Beste "mede-reizigers",

Ons laatste reisverslag dateert alweer van medio juli 2011, waarin we meldden dat onze camperreis naar zuid-Portugal erop zat.

In de periode van 15.08 t/m eind september hebben we nog genoten van een kortere reis naar Barntrup (D) en door Drente. De weersomstandigheden tijdens ons verblijf op de camping in Zandpol (Drenthe) was bepaald niet om over naar huis te schrijven. Veel regen en temperaturen beneden "normaal". Daarentegen was het weerzien met de campingeigenaren Hermie & Danny (met hun gemotiveerde personeelsleden)ontzettend gezellig.
Verder werd Riet op haar verjaardag verrast met het bezoek van de kids en kleinkids. Zij hadden op de camping voor een langweekend een sta-caravan gehuurd. Tijdens dit weekend hadden we mazzel met het fraaie en zonnige weer. We hebben zelfs in het buitenbad kunnen zwemmen.

Verder was het verblijf met onze (camper)vrienden Carel & Wilma Cools en Ella & Cor Sachs in Barntrup een succes en zeker voor herhaling vatbaar. En........... de weergoden waren ons daar wel goed gezind.

Onder het genot van de nodige alcoholische versnaperingen en BBQ's konden we weer de nodige camperreis-ervaringen uitwisselen. (de Sachs-jes naar de Noordkaap en de Cools-jes naar Roemenië)

Nu staan we alweer te trappelen voor de volgende camperreis en die gaat dit jaar in belangrijke mate door Duitsland, waarbij we o.a. het voormalig oost-Duitsland gaan bezoeken (Maagdenburg-Leipzig- Dresden). Vervolgens rijden we richting Würzburg, alwaar we de route van de "Romantisch Strasse" opppaken. En deze route leidt ons dan richting Füssen en Garmisch Partenkirche.

Van daaruit reizen we weer noordwaarts langs de Rijn en de Moezel.

Omdat Jan dit jaar z'n verjaardag wil vieren (gaat van Drees trekken), staat de vertrekdatum gepland op 15 mei.
Het streven is er ook dit jaar weer op gericht, dat we medio juli weer terug zijn.

Zo'n trip vraagt uiteraard weer de nodige (technische)voorbereidingen, zoals een APK-keuring, servicebeurten voor het motor-/chassisgedeelte en de opbouw van de camper.
Hiertoe maakten we vandaag afspraken met de bedrijven.

Verder staat voor het weekend van 14 april een zogenaamde "Lady drive"-weekend gepland. Tijdens dat weekend krijgt Riet van een ervaren rij-instructeur een privéles om de camper te besturen. Dit weekend vindt plaats in Tolkamer (nabij Lobith). Dus voor die tijd moet de camper wel in orde zijn.
Voor de weekend hebben ook onze campervrienden Carel & Wilma Cools en Cor & Ella Sachs zich ingeschreven. Dus dat best weer een leuke start van het nieuwe camperseizoen worden.

Tot zover het eerste camperverslag in 2012. Zodra er nieuwe ontwikkelingen te melden zijn, horen jullie van ons.

Groetjes van de Vinkies

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Einde van onze camperreis door Duitsland

09 Juli 2012

8 juli: van Afferden naar Gastel (NB)

06 Juli 2012

Ons verblijf in de Maasduinen

02 Juli 2012

2 juli: van Oberweis naar Afferden (NL)

30 Juni 2012

30 juni: Berg-/Boswandeling rondom Oberweis
Riet & Jan Vink

Welkom op de weblog, die betrekking heeft op onze camperreizen door eigen land en andere Europese landen

Actief sinds 23 Jan. 2008
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 244840

Voorgaande reizen:

04 Mei 2016 - 06 Juli 2016

Camperreis voorjaar 2016

21 Mei 2014 - 15 Juli 2014

Voorjaars-camperreis door Nederland

16 April 2013 - 15 Juli 2013

Camperreis naar Kroatië v.v.

20 Augustus 2012 - 19 September 2012

Klaverjassen in den vreemde ............

15 Mei 2012 - 15 Juli 2012

Camperreis 2012 door Duitsland

14 April 2011 - 15 Juli 2011

Camperreis 2011 naar de Algarve in zuid-Portugal

06 Mei 2010 - 16 Juli 2010

Camperreis 2010 door Duitsland, België en Nederlan

05 Mei 2009 - 16 Juli 2009

Vinkies weer op camperreis

15 April 2008 - 15 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: