3e etappe: Blankenberge - St Quentin-en-Tourmont - Reisverslag uit Saint-Quentin-en-Tourmont, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 3e etappe: Blankenberge - St Quentin-en-Tourmont - Reisverslag uit Saint-Quentin-en-Tourmont, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

3e etappe: Blankenberge - St Quentin-en-Tourmont

Door: Jan Vink

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

12 Mei 2016 | Frankrijk, Saint-Quentin-en-Tourmont

Onder zonnige omstandigheden reden we gisteren van Blankenberge (B) naar Saint Quentin-en-Tourmont (F). Zoals gebruikelijk meden we de snelwegen en reden we o.a. over de routes national. Over een afstand van 230 km's doe je dan ruim 3 uur, maar dan zie je ook wel het nodige.

Aangekomen blijkt de camping Le Champ Neuf inderdaad 4 sterren waard te zijn. We werden alleraardigst ontvangen door de eigenaresse die een beetje Engels spreekt.

Saint Quentin-en-Tourmont ligt binnen de gemeente Le Cotroy, welke is gelegen aan de monding van de rivier de Somme. Eb en vloed is hier duidelijk zichtbaar, want bij eb valt de jachthaven en de baai voor het overgrote deel droog. Zie ook de foto's.

Al fietsend passeer je dan een groot natuurreservaat, waar veel weidevogels en zelfs ook paarden goed gedijen.

Gisteravond werden we overigens getrakteerd op een moessonbui met de nodige onweer. Gelukkig is het vandaag weer droog en behaaglijk met ca 20 C.

We blijven hier tot zondagmorgen en als de weersomstandigheden ons goed gezind zijn, dan gaan we de komende dagen nog 2 fietsroutes rijden, te weten de eenden- en de ooievaarsroute.

Tot zover onze berichtgeving vanuit Saint Quentin-en-Tourmont.

• 12 Mei 2016 - 19:23

Wilma:

Hoi Jan en Rita
    Het gaat weer goed met jullie reis, hoop dat het weer jullie goed gezind is.
    Wij starten 16 mei en ook wij hopen op zonnig weer met redelijke temperaturen.
    Geniet van jullie reis

• 12 Mei 2016 - 19:49

Netty:

Als daar maar geen kindertjes van komen met die ooievaarsroute

• 12 Mei 2016 - 23:35

Raymond:

Ik hoop het niet, Netty. Aub geen broertjes of zusjes!

• 13 Mei 2016 - 00:56

Monique:

Geniet er lekker van xxx

• 13 Mei 2016 - 12:52

Ed En Marja:

Zoals altijd hebben juliie (Jan) de reis en alle campings weer goed voorbereid.
    We genieten van de verhalen.
    Veel plezier. Tot het volgende verslag,
    Groetjes Ed en Marja

• 29 Juli 2016 - 21:17

Netty:

Beste Jan en Rita

Heb na etappe 3 geen updates meer gehad.
    Er is toch niet iets gebeurt waardoor jullie je reis hebben moeten onderbreken?
    Wel wat een late reactie maar nu zelf op vakantie en realiseer me dat opeens.

Hoor het graag

Groet Netty en Anne