Wat hebben we de afgelopen dagen zoal beleefd? - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Wat hebben we de afgelopen dagen zoal beleefd? - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Wat hebben we de afgelopen dagen zoal beleefd?

Door: Jan Vink

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

18 Juni 2014 | Nederland, Swalmen

Hallo luitjes

Tijdens ons verblijf op het Recreatiepark Duinhoeve werden we afgelopen zondag blij verrast door het onverwachte bezoek van mijn gepensioneerde Interpolis-collega John Kooij en zijn lieftallige vrouw Joke. Zij waren fietsend vanuit hun woonplaats naar de camping gekomen.
Wij kennen elkaar al sinds de BTL-periode in Scheveningen (begin jaren '70). Oók zij zijn vanwege de fusie en bedrijfsverhuizing naar het Brabantse land (Berkel-Enschot) verhuisd.

We hebben in al die Interpolis-jaren zoveel meegemaakt, dat zondag de nodige herinneringen de revue passeerden.
Al met al een heel gezellig en leuk weerzien.

Afgelopen maandag zijn we verder getrokken richting Swalmen, gelegen ten oosten van Roermond.
We staan daar inmiddels op de "Boerderij-Camping Aan de Grens" opgesteld, schuin tegenover de voormalige douanepost tussen Nederland en Duitsland. Het douanekantoor is uiteraard jaren geleden al gesloten. Maar er is nog wel een gezellig Grand-Café Aan de Grens gevestigd en daar hebben we gisteravond heerlijk gegeten.

Gisteren fietsten we óók naar het Duitse stadje Brüggen. Zie ook de foto's die ik straks ga plaatsen.
Wat daar zeker een "must"is, dat je een Italiaans ijsje bij de ijssalon Dolemitt gaat kopen en eten/likken.

Met Jara in de hondenfietskar achter mij, werd het - met enkele lange "valsplat-stukken" - best een pittige fietstocht. Maar een koele Warsteiner deed daarna wonderen.

We blijven op deze fraaie camping tot a.s. vrijdagmorgen en trekken dan verder naar de ARDOER-camping "De Jutberg" nabij Dieren (oost-Veluwe). Aldaar hopen we onze vrienden Nic & Coby Bosdam te ontmoeten.
Maar daarover later méér.

• 19 Juni 2014 - 13:35

Andrea:

Hallo Jan en Riet,

Het zijn weer leuke verslagen van jullie reis. Mooie foto's ook, vooral die van je Bjorn Borg schoenen, Jan, haha. Kees heeft ook nieuwe van de ANWB, hahaha. LB, zegt Kees. Hihi. Maar ze zijn mooi! Jara doet het ook goed, zo te zien. Wij zijn net terug van een dagje en nachtje bij Wilma en Leen. Was erg gezellig. Gister naar Zierikzee geweest. Was ook erg leuk.
    Nou luitjes, wensen jullie nog zonnige dagen toe en geniet nog verder van jullie mooie reis.

Liefs en dikke knuffel van Andrea en Kees. Xxxx

• 23 Juni 2014 - 14:09

Ray:

Het is ook wel volop genieten bij jullie. En gelijk hebben jullie nog ook. Het weer is mooi en iedereen weet jullie te vinden als ik dat zo lees. Geniet nog lekker verder van jullie reis.