Einde van onze camperreis door Duitsland - Reisverslag uit Lisserbroek, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Einde van onze camperreis door Duitsland - Reisverslag uit Lisserbroek, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Einde van onze camperreis door Duitsland

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

21 Juli 2012 | Nederland, Lisserbroek

Hallo familieleden en vriend(inn)en

Ons laatste verslag dateert alweer van 8 juli. In de week van 8 t/m 15 juli vertoefden wij op de mini-camping Gravenkasteel in Gastel (NBr).

Die week is niet bepaald droog verlopen. Bijna dagelijks werd ons verblijf in Nederland "beloond" met de nodige regenbuien. Van fietsen en wandelen is dus weinig terecht gekomen. Alleen af en toe op de fiets wat boodschappen in Budel gedaan.
De zaterdagavond - vóór ons vertrek naar huis - kwamen Raymond & Patrick nog even de binnengekomen post bij ons bezorgen en toen hebben we hun bezoek gecombineerd met een heerlijk diner in de "Brasser" in Budel. Toch een smaakvolle en gezellige afsluiting van onze camperreis.
Terugkijkend hebben we tijdens onze camperreis van 2 maanden enorm geluk gehad met het weer. Óf we waren steeds de regendepressie vóór óf we lieten ze tijdig achter ons. In vele delen van Europa klaagde men steen en been over het slechte (en herfstachtige) weer, maar wij laveerden er steeds tussendoor. Zie als bewijs de blauwe luchten op onze foto's.

De regenachtig laatste week heeft ons dan ook zeker niet neerslachtig gemaakt. In die dagen toch andere bezigheden kunnen doen.

Toen we 15 juli thuis kwamen en we de camper hadden uitgeladen, stond ons een 2-tal electronische verrassingen te wachten. We hadden geen ZIGGO-signaal voor onze TV, radio en internet.
Afgelopen maandag de helpdesk van ZIGGO gebeld en na enige hulp op afstand, bleek dat onze signaalverdeler en -versterker was "overleden". Mogelijk door inductie na een bliksemschicht.

Voorts sloeg de aardlekschakelaar uit als we ons espresso-apparaat gebruikten. Dus deze week op de "ouderwetse" manier koffie gezet. Hahaha

ZIGGO beloofde ons een nieuwe signaalversterker/verdeler te sturen, maar dat ging 5 werkdagen duren. Dus de afgelopen week - tijdens een wederom slechtweer-week, maar weer veel gelezen.
Gelukkig had ik eerder van Raymond een boek van de schrijver Stieg Larson gekregen en voor het eerst sinds lange tijd, pakte het boek mij enorm. Ik had het dan ook in 1,5 dag uit gelezen.

Inmiddels heeft Rita haar moeder in Rijswijk alweer bezocht en ben ik gisteren met m'n vader naar Scheveningen geweest. Een ritje over de vernieuwde boulevard en in Het Haringhuis lekker gelunched.
Vervolgens ons espresso-apparaat - ter reparatie - in Den Haag gebracht.

De komende periode (en wel tot 20 augustus) gaan we ons "geestelijk" voorbereiden op onze camperreis van ca 4 weken door Frankrijk. Tijdens deze reis gaan we een aantal dagen op bezoek bij onze klaverjasvrienden in Saint Seine (regio de Morvan), alwaar zij een vakantiehuis bezitten. De bedoeling is dat we daar met een paar andere klaverjasmaten de "sterren van de hemel" gaan spelen.

Tot 20 augustus staat me nog een behoorlijke klus te wachten, het 2x schilderen van ons nieuwe tuinhuis.

Dit is dus het laatste reisverslag van onze camperreis door Duitsland (en een heel klein stukkie door Frankrijk).

Wij bedanken iedereen die de moeite nam om onze reisverslagen te lezen en hierop reacties gaven/schreven. Dat gaf ons toch steeds het gevoel dat we niet alleen op reis waren. Sterker nog, het leek wel of jullie steeds meereisden.

Met vriendelijke en hartelijke groeten van "de Vinkies".

• 21 Juli 2012 - 14:19

Ella:

Hallo Jan en Rita
    Hier dan eindelijk een reactie vanuit Blokker, jullie reis zit er op, en het was weer een mooie, de foto's die liegen er niet om, en dat beetje water dat konden jullie hebben.

Wij zijn alweer twee weken thuis en alles gaat zijn gangetje weer, de laptop is weer ontnuchterd,ze is zelfs twee keer naar de kliniek geweest, maar doet het toch weer.

Wat een heerlijk vooruitzicht dat je in september weer mag, misschien mogen jullie wel druiven plukken in Frankrijk, tussen het kaarten door.

Wij wensen je veel sucses met het schilderen van het tuinhuis, liefs van ons Cor en Ella

• 21 Juli 2012 - 17:46

Lenie Vink:

Ja hoor Jan en Rita, ik vond het leuk om jullie reisverslagen te lezen, op naar de volgende reis door Frankrijk!

• 21 Juli 2012 - 18:54

Marry Witkam:

Heb jullie reis helemaal gevolgd. Wij zitten nu precies 3 weken in Hongarije. We hebben heel
    goed weer. Bijna elke dag boven de 30 graden. We blijven hier tot eind augustus. Gerrit en Fija
    Pronk (ken je ze nog van Bielefeld?) zijn hier een week geweest. Was heel gezellig. Zij zitten nu
    op de Poesta. Volgen jullie weer op de volgende reis.

Groetjes uit Hongarije, John en Marry Witkam

• 22 Juli 2012 - 11:26

Andrea:

Hoi Jan en Riet,

Wij vonden het heel leuk om jullie belevenissen mee te beleven.
    Mooie reis en prachtige foto`s.
    Nu op naar de volgende reis, Frankrijk.
    Daar gaan wij elkaar zien, gezellig!!
    En als ik zo klaverjas als gister, dan kan het waarschijnlijk niet meer stuk, om in klaverjastaal te spreken. Haha.
    Het was weer supergezellig. Ook om elkaar weer te zien.
    Volgende week gaan wij met vakantie. 4 weken, heerlijk!!
    Zie er naar uit, even niks aan je hoofd en relaxen.

Jan en Riet, we zien of spreken elkaar snel.
    Jullie zijn natuurlijk welkom op het Twiske, als je er tijd en zin in hebt.
    Anders zien we elkaar in Frankrijk en ga ik mijn best doen om 1ste te worden, haha.

Dikke zoen Andrea en Kees. xxx

Verslag uit: Nederland, Lisserbroek

Camperreis 2012 door Duitsland

Beste "mede-reizigers",

Ons laatste reisverslag dateert alweer van medio juli 2011, waarin we meldden dat onze camperreis naar zuid-Portugal erop zat.

In de periode van 15.08 t/m eind september hebben we nog genoten van een kortere reis naar Barntrup (D) en door Drente. De weersomstandigheden tijdens ons verblijf op de camping in Zandpol (Drenthe) was bepaald niet om over naar huis te schrijven. Veel regen en temperaturen beneden "normaal". Daarentegen was het weerzien met de campingeigenaren Hermie & Danny (met hun gemotiveerde personeelsleden)ontzettend gezellig.
Verder werd Riet op haar verjaardag verrast met het bezoek van de kids en kleinkids. Zij hadden op de camping voor een langweekend een sta-caravan gehuurd. Tijdens dit weekend hadden we mazzel met het fraaie en zonnige weer. We hebben zelfs in het buitenbad kunnen zwemmen.

Verder was het verblijf met onze (camper)vrienden Carel & Wilma Cools en Ella & Cor Sachs in Barntrup een succes en zeker voor herhaling vatbaar. En........... de weergoden waren ons daar wel goed gezind.

Onder het genot van de nodige alcoholische versnaperingen en BBQ's konden we weer de nodige camperreis-ervaringen uitwisselen. (de Sachs-jes naar de Noordkaap en de Cools-jes naar Roemenië)

Nu staan we alweer te trappelen voor de volgende camperreis en die gaat dit jaar in belangrijke mate door Duitsland, waarbij we o.a. het voormalig oost-Duitsland gaan bezoeken (Maagdenburg-Leipzig- Dresden). Vervolgens rijden we richting Würzburg, alwaar we de route van de "Romantisch Strasse" opppaken. En deze route leidt ons dan richting Füssen en Garmisch Partenkirche.

Van daaruit reizen we weer noordwaarts langs de Rijn en de Moezel.

Omdat Jan dit jaar z'n verjaardag wil vieren (gaat van Drees trekken), staat de vertrekdatum gepland op 15 mei.
Het streven is er ook dit jaar weer op gericht, dat we medio juli weer terug zijn.

Zo'n trip vraagt uiteraard weer de nodige (technische)voorbereidingen, zoals een APK-keuring, servicebeurten voor het motor-/chassisgedeelte en de opbouw van de camper.
Hiertoe maakten we vandaag afspraken met de bedrijven.

Verder staat voor het weekend van 14 april een zogenaamde "Lady drive"-weekend gepland. Tijdens dat weekend krijgt Riet van een ervaren rij-instructeur een privéles om de camper te besturen. Dit weekend vindt plaats in Tolkamer (nabij Lobith). Dus voor die tijd moet de camper wel in orde zijn.
Voor de weekend hebben ook onze campervrienden Carel & Wilma Cools en Cor & Ella Sachs zich ingeschreven. Dus dat best weer een leuke start van het nieuwe camperseizoen worden.

Tot zover het eerste camperverslag in 2012. Zodra er nieuwe ontwikkelingen te melden zijn, horen jullie van ons.

Groetjes van de Vinkies