6 juni: van Manebach naar Weitersheim - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 6 juni: van Manebach naar Weitersheim - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

6 juni: van Manebach naar Weitersheim

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

07 Juni 2012 | Duitsland, Berlijn

Hallo mede-reizigers

Vanmorgen liep om 08:30 uur de wekker af. Op het programma van vandaag stond een verplaatsing van Manebach naar de camping Schwalenmühlen even buiten het stadje Weitersheim, een rit van ruim 200 km's. Tijdens de rit wilden we Würzburg bezoeken, maar daar kwam niets van terecht. Oorzaken: de hele dag veel regen + een software-storing van onze TomTom.
Na ca 10 km's gereden te hebben, gaf onze TomTom de brui eraan. Op een P-plaats ter hoogte van Sulz een paar pogingen gedaan om "Truus" weer aan de praat te krijgen, maar dat lukte niet. Toen maar weer ouderwets de Michelin-wegenatlas erbij gepakt en op hoofdlijnen de verdere route uitgestippeld. Totdat Jan na ca 75 km's een heldere ingeving kreeg. Hij stopte op een "Rasstätte" en vroeg aan de restaurantmanager of hij z'n laptop + TomTom mocht aansluiten om een "herstel"-programma op de TomTom los te laten. Al met al duurde die herstelpoging ca 1 uur en in de tussentijd daar maar gelunched. Het werd wel een spannend uurtje, met de vraag of het wel zou gaan lukken.
En wat gebeurde na afloop van die herstelpoging. "Truus" deed het weer. Hahaha

Enigszins opgelucht (en dat geldt zeker voor Riet) konden we - met behulp van "Truus" de reis voortzetten. Achteraf maar goed ook, want vanaf Würzburg moesten we richting Bad Mergentheim, maar over een afstand van ca 35 km's stond nergens, maar dan ook nergens, een verwijzing naar Weitersheim. Zonder onze "Truus" zou het een moeilijke opgave zijn geweest, om tijdig op de beoogde camping te komen.

Inmiddels staan we keurig opgesteld en de camping is op een paar plekken na, helemaal vol. Met uiteraard veel landgenoten.
Van hieruit willen we per fiets óf met een lokaal treintje een aantal plaatsen langs de Romantische Strasse bezoeken.
Vanmiddag kwam rond 17:00 uur het zonnetje door en de weersvoorspelling is voor de komende dagen goed.
Mogelijk blijven we tot zondagmorgen hier en reizen we vervolgens verder naar een camping in Eggelstetten.

Tot zover onze berichtgeving.

Groetjes van

• 06 Juni 2012 - 22:21

San:

Gelukkig was het je tomtom. Ik dacht na de sms dat je een storing in de software van de camper had gehad!

• 07 Juni 2012 - 02:54

Mary:

Goede morgen

Het is 4 uur 40 in de ochtend
    Ik kon niet slapen was zo vit als een hoentje
    Het komt met bakken uit de lucht wat een regen
    Ik heb zitten schilderen,heb weer een mooi schilderij gemaakt
    En ik heb van jullie foto's zitten te genieten
    Het weer valt niet mee volgens mij blijft het wel even zo, na de langste dag word het mooi weer in Nederland maar als het droog is kunnen jullie toch lekker op pad
    geniet er maar lekker van, en ze hebben lekkere wijn in Duitsland
    Proost neem er maar lekker een van mij

Groetjes van Mary

• 07 Juni 2012 - 05:29

Netty:

Rita achter het stuur als fotomodel of echt rijden. Kom op Rita jij staat je mannetje. Die tomtom daar wen je heel snel aan maar jij had nog wel kaarten mee. Er zijn mensen die dat niet doen en geen idee hebben waar ze zijn. Ouderwets navigeren is ook leuk. Voetbal kijken zaterdag in duitsland kan me voorstellen dat je wat medelanders hebt opgezocht :)

• 07 Juni 2012 - 11:00

Patrick:

Eindelijk een foto van Rietje achter het stuur! Balen van die software storing in de Tom Tom. Kan je zien hoe in korte tijd afhankelijk van die dingen geworden zijn. Gelukkig deed hij het weer na de update. Gelukkig dat je op het internet kon bij dat restaurant. Gelukkig was de storing in de tomtom en niet in de camper. Net als San dacht ik even dat de storing in de camper was.

Nog bedankt voor het telefoontje vanochtend! Was weer leuk om jullie even te horen en te spreken! Geniet van deze camping en niet vergeten om je oranje vlag uit te hangen als we voetballen zaterdag :))))

• 07 Juni 2012 - 13:02

Wilma:

Ha die Riet,,,,supergave foto;) Eindelijk eens een knap wijf achter het stuur hihi.
    Irritant dat die tomtom het niet meer deed maad had geen idee dat je een herstelprogramma via pc kon doen,,,meteen weer wat geleerd;). Veel plezier xxx

• 07 Juni 2012 - 17:04

Andrea:

Leuuuuk!!!! Riet achter het stuur. En, goed gegaan? Of was dit alleen voor de foto, haha.
    Jeetje, ellende met de Tom-Tom, gelukkig hadden jullie de wegenkaarten nog. Je ziet, moet je toch eigenlijk altijd bij je hebben hè?

Veel plezier a.s. zaterdag met de voetbalwedstrijd en verder nog lekker genieten. xxxx

• 08 Juni 2012 - 10:45

Raymond:

Kijk, dat zien we graag: Riet aan het stuur. En hoe is het haar bevallen?
    Ik ben ook erg benieuwd hoe jullie zaterdag voetbal gaan kijken... :-)

• 12 Juni 2012 - 18:39

Vul Hier Je Naam In.:

Vul hier je reactie in...

• 12 Juni 2012 - 18:55

Kitty:

Jan heb ik net een heel verhaal geschreven, staat ie er niet op! Balen, maar leuk zo,n verslag van jullie samen, wil je Rietepiet niet meer zo afbeulen! Maar je krijgt er wel strakke kuiten van,toch!! Tja... Wij zijn weer thuis, en het was een hele bijzondere vacantie, een reünie, waar jullie ook zeer zeker deel van hebben uitgemaakt, in 3dagen tijd nog nooit zoveel gelachen, en gepraat, was goed! Geniet ze nog heel veel, we volgen jullie...

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Camperreis 2012 door Duitsland

Beste "mede-reizigers",

Ons laatste reisverslag dateert alweer van medio juli 2011, waarin we meldden dat onze camperreis naar zuid-Portugal erop zat.

In de periode van 15.08 t/m eind september hebben we nog genoten van een kortere reis naar Barntrup (D) en door Drente. De weersomstandigheden tijdens ons verblijf op de camping in Zandpol (Drenthe) was bepaald niet om over naar huis te schrijven. Veel regen en temperaturen beneden "normaal". Daarentegen was het weerzien met de campingeigenaren Hermie & Danny (met hun gemotiveerde personeelsleden)ontzettend gezellig.
Verder werd Riet op haar verjaardag verrast met het bezoek van de kids en kleinkids. Zij hadden op de camping voor een langweekend een sta-caravan gehuurd. Tijdens dit weekend hadden we mazzel met het fraaie en zonnige weer. We hebben zelfs in het buitenbad kunnen zwemmen.

Verder was het verblijf met onze (camper)vrienden Carel & Wilma Cools en Ella & Cor Sachs in Barntrup een succes en zeker voor herhaling vatbaar. En........... de weergoden waren ons daar wel goed gezind.

Onder het genot van de nodige alcoholische versnaperingen en BBQ's konden we weer de nodige camperreis-ervaringen uitwisselen. (de Sachs-jes naar de Noordkaap en de Cools-jes naar Roemenië)

Nu staan we alweer te trappelen voor de volgende camperreis en die gaat dit jaar in belangrijke mate door Duitsland, waarbij we o.a. het voormalig oost-Duitsland gaan bezoeken (Maagdenburg-Leipzig- Dresden). Vervolgens rijden we richting Würzburg, alwaar we de route van de "Romantisch Strasse" opppaken. En deze route leidt ons dan richting Füssen en Garmisch Partenkirche.

Van daaruit reizen we weer noordwaarts langs de Rijn en de Moezel.

Omdat Jan dit jaar z'n verjaardag wil vieren (gaat van Drees trekken), staat de vertrekdatum gepland op 15 mei.
Het streven is er ook dit jaar weer op gericht, dat we medio juli weer terug zijn.

Zo'n trip vraagt uiteraard weer de nodige (technische)voorbereidingen, zoals een APK-keuring, servicebeurten voor het motor-/chassisgedeelte en de opbouw van de camper.
Hiertoe maakten we vandaag afspraken met de bedrijven.

Verder staat voor het weekend van 14 april een zogenaamde "Lady drive"-weekend gepland. Tijdens dat weekend krijgt Riet van een ervaren rij-instructeur een privéles om de camper te besturen. Dit weekend vindt plaats in Tolkamer (nabij Lobith). Dus voor die tijd moet de camper wel in orde zijn.
Voor de weekend hebben ook onze campervrienden Carel & Wilma Cools en Cor & Ella Sachs zich ingeschreven. Dus dat best weer een leuke start van het nieuwe camperseizoen worden.

Tot zover het eerste camperverslag in 2012. Zodra er nieuwe ontwikkelingen te melden zijn, horen jullie van ons.

Groetjes van de Vinkies